مشهد؛

مسئولان کشور و دولت میدان فعالیت را برای قشر کارگر باز کنند

امام‌جمعه مشهد بر ضرورت پیشگیری از واردات و توجه به توسعه بازار کار تأکید کرد و گفت: مسئولان کشور و دولت میدان فعالیت را برای قشر کارگر باز کنند.

مسئولان کشور و دولت میدان فعالیت را برای قشر کارگر باز کنند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که در عرصه زندگانی ما را مورد نگرانی قرار می‌دهد ابهام نسبت به آینده است.

خطیب جمعه مشهد افزود: وقتی آینده‌ای باشد و نسبت به آن ابهام داشته باشیم طبیعی بوده که منشأ بسیاری از نگرانی‌های ما این ابهام است.

وی بیان کرد: قرآن می‌گوید، زندگانی بهشتی یک زندگی آرام است و در عرصه آن دغدغه‌ای وجود ندارد، همچنین علمای علم کلام می‌گویند خاصیت موجودات بهشتی به‌گونه‌ای است که نورانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت هفته کارگر، عنوان کرد: روز کارگر به‌عنوان اهمیت جایگاه این افراد در جامعه روز بزرگی است اما امسال هفته کارگر با سال گذشته تفاوت دارد، چراکه صدور پیام سال از سوی رهبر معظم انقلاب باعث شد ایشان کارگران را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی نام بدانند.

وی تصریح کرد: کار و کارگر یک ملتی را استوار نگه می‌دارد و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی در جامعه ما جز با توجه به کارگران و نیروی انسانی کار درست برقرار نمی‌شود.

علم‌الهدی ادامه داد: زحمت‌کشی کارگران در مجامع تولیدی تنها نتیجه‌اش امرارمعاش کارگر نیست، بلکه امروز کارگران به‌عنوان جهادگر در صف استکبارستیزی ما در جبهه اقتصادی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: الآن همان دوره هشت سال دفاع مقدس را مشاهده می‌کنیم با این تفاوت که خط مقدم برای شما کارگران است و دشمن توان تهاجم نظامی علیه کشور را ندارد و از جبهه اقتصادی حمله می‌کند، اینجا جایی است که حل مشکلات به دست شما کارگران رخ خواهد داد.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: شما دو سال مذاکرات را مشاهده کردید که طی آن برجام بی‌نتیجه ماند، کار به‌جایی رسید که مسئولی در رأس اقتصاد کشور ما گفت حل مشکلات اقتصادی ما در نتیجه برجام تقریباً هیچ است، ازاین‌رو باید گفت این دشمن بنای براندازی ما را دارد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند آمریکا سیلی خورده است، گفت: ثابت شد اینکه بخواهیم با این سیاست با استکبار مذاکره کنیم فایده‌ای ندارد، چراکه اولین تعهد را عمل نکردند و اخیراً هم دو میلیارد دلار دارایی ایران را دزدیدند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: 10 سال قبل در بیروت انفجاری رخ داد که چند آمریکایی کشته شدند و بعد از 10 سال ادعا کردند این عملیات به‌وسیله ایرانی‌ها صورت گرفته است و به‌زور در قالب یک رأی دادگاه دو میلیارد دلار دارایی ما را دزدیدند و بلوکه کردند، برادران کارگر ما ببینید که دشمن چه می‌کند از این رو شما در این عرصه جنگ هم می‌توانید اسلام را بر کفر پیروز کنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، یادآور شد: مسئولان کشور و دولت باید به کارگران توجه کنند و میدان فعالیت را برای قشر کارگر باز کنند، مسئله دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد پیشگیری از واردات و توسعه بازار کار است.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه کشور ما یک بازار 80 میلیونی است، ادامه داد: این قراردادهایی که با خارجی‌ها بسته‌شده به‌جز یکی، مابقی در تصاحب بازار کشور است.

امام‌جمعه مشهد افزود: روز گذشته معاون محترم وزارت ارشاد با بنده ملاقات داشت و گفتند حداکثر مراقبت را در مجوزهای انتشار مطبوعات انجام داده‌ایم، در جواب باید گفت مشکل ما مجوز دادن‌های شما نیست بلکه مشکل گمراهی برخی افراد است چراکه می‌خواهد قشر جوان ما را گمراه کنند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.