تلاش برای الکترونیکی شدن آزمون‌های وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون پیش‌کارورزی به صورت الکترونیکی در 27 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: سعی داریم تمام آزمون‌های وزارت بهداشت را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد؛ گفت: امسال استقرار تحول و نوآوری در آموزش پزشکی را در دستور کار داریم در حال حاضر 65 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دولتی و 90 دانشگاه غیردولتی، 190 هزار دانشجوی در حال تحصیل در مراکز دولتی و 60 هزار دانشجوی در حال تحصیل در مراکز غیردولتی، بیش از 17 هزار عضو هیئت علمی و 50 قطب علمی از دستاوردهای آموزش علوم پزشکی است.

وی افزود: تعداد دانشجویان در سال گذشته 11 درصد در بخش دکتری عمومی با افزایش روبه‌رو بوده این آمار در بخش دکتری تخصصی به 20 درصد هم می‌رسد امسال برنامه داریم ظرفیت‌ها را تثبیت کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: تعداد دانش‌آموختگان وزارت بهداشت 2 هزار و 500 نفر متخصص و فوق تخصص است، که به عرصه خدمات وارد شدند از طرفی رشد دانشجویان استعداد درخشان 11 درصد اعلام شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت طرح آمایش ملی را از مهم‌ترین گام‌های دولت دانست و ادامه داد: در ابتدای سال گذشته مصوبه طرح آمایش ملی که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید موجب توسعه چندین دانشکده شد و ما شاهد 17 درصد افزایش در اعضای هیئت علمی بودیم البته همچنان 7 هزار عضو هیئت علمی دیگر نیاز است.

وی با اشاره به آزمون تخصص که دیروز برگزار شد، بیان کرد: 14 هزار نفر پزشک عمومی در این آزمون شرکت کردند به طور کلی وزارت بهداشت سالانه 28 آزمون با رشد 11 درصدی برگزار می‌کند که امیدواریم این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی ساماندهی شود. 27 اردیبهشت نیز آزمون پیش‌کارورزی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از بیش از 150 هزار مکاتبه در حوزه آموزش پزشکی خبر داد و گفت:  بیش از 50 درصد مکاتبات وزارت بهداشت به حوزه آموزش پزشکی مربوط است امیدواریم بتوانیم ارتقای فرایندهای جاری را  رصد کنیم و هدف‌ مدار به سمت تحول پیش برویم، در این برنامه تحولی باید روی نقاطی تمرکز کرد تا تحول کلی بدست آید.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها نیز گفتمان تحول باید به دست دانشجو صورت گیرد. تلاش داریم توانمندی‌های منطقه‌ای و دانشگاهی را ارتقا و منابع را به موقع تأمین و تخصیص دهیم.

لاریجانی عنوان کرد: به منظور پیام رسانی به دانشگاه‌ها، سال گذشته ٢٠ هزار کتاب تحول و نوآوری به دانشگاه‌ها فرستاده شد. 

وی برنامه‌های هدف را اینگونه بیان کرد: تعیین چارچوب‌های مرجعیت علمی، ارتقا مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی، ساماندهی قطب‌ها و اصلاح ماموریت دانشگاه‌ها، جز برنامه‌های سال جاری آموزش پزشکی است. 

لاریجانی عنوان کرد: برنامه راهبردی ده ساله اخلاق پزشکی تدوین شده و در دست اجراست. 

معاون آموزشی وضعیت دانشجویان خارج از کشور را نامناسب خواند و ادامه داد: ظرفیت کشور ما برای جذب دانشجو از کشورهای دیگر و جلوگیری از خروج دانشجویان داخل، ناشناخته است. بر همین اساس سامانه‌ای طراحی شد تا دانشگاه اطلاعات و دستاورد‌ها را در معرض دید قرار دهد، تاکنون این سامانه ١٣٠ هزار بازدید کننده داشته است. 

وی یادآور شد: برنامه نوین توانمندی اساتید در اردیبهشت سال ٩۵، از گروه‌های مختلف پزشکی برای دوره کار‌شناسی ارشد آموزش پزشکی، ثبت نام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار