زنجان؛

المپیادی ها در مسیر رقابت

مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان ازبرگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی (95-94) در حوزه پژوهش سرای دکتر غضنفریان تا مورخ دهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان: مرتضی تمجیدی به همراه رئیس اداره آموزش وپرورش ناحیه دو، مشاور اجرائی مدیرکل و رئیس اداره استعدادهای درخشان از حوزه برگزار کننده المپیاد در ناحیه دو زنجان بازدید کرده و از نزدیک شاهد رقابت دانش آموزان برگزیده استان در مرحله اول المپیادها بودند.

رحمتی رئیس اداره استعدادهای درخشان در خصوص این آزمون گفت: مرحله دوم المپیادهای علمی که با حضور تعداد 76 نفر از دانش آموزان نواحی یک، دو و ابهر که در مرحله اول المپیاد برگزیده شده بودند در هفت رشته کامپیوتر، شیمی، نجوم، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و ادبی برگزار گردید.

لازم به ذکر است بیشترین شرکت کنندگان المپیادی با حضور 21 نفر در رشته ادبی و کمترین تعداد مربوط به رشته نجوم با تعداد 3 نفر درحال برگزاری است.

شرکت کنندگان این مرحله درصورت انتخاب شدن باید در تابستان امسال در اردوی المپیادی یکساله ای که در تهران برگزار می شود شرکت کنند و پس از گذراندن آزمونهای مختلف در صورت کسب مدال طلای کشوری، به المپیادهای جهانی اعزام شوند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.