اصفهان؛

كنفرانس ملی دانشجويی مهندسی معدن در دانشگاه كاشان برگزارشد

دهمين دوره كنفرانس دانشجويي مهندسي معدن با حضور جمعي از محققان،صنعتگران و صاحبان صنايع و معادن و دانشجويان مهندسي معدن در دانشگاه كاشان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رييس برگزاري دهمين دوره كنفرانس ملي دانشجويي مهندسي معدن، در حاشیه برگزاری این کنفرانس در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعامل صنعت و دانشگاه، در راستاي شكوفايي معدن و انتقال تجربيات محققان و پژوهشگران و آشنايي و آگاهي دانشجويان با آخرين دستاوردهاي علمي و تكنولوژي هاي به روز مهندسي معدن هدف از برگزاري اين كنفرانس است.

سيد محمد رضويان، افزود: كنفرانس هاي علمي دانشجويي محملي براي محققان و پژوهشگران، به ويژه دانشجويان است تا بتوانند فعاليت ها و يافته هاي علمي خود را در محلي مناسب، ارايه دهند.

وی با اشاره به به ارائهحدود 100 مقاله به دبيرخانه اين كنفرانس افزود:در اين سمينارعلمي سه روزه حدود 80 مقاله پذيرفته ;iحدود 36 مقاله به صورت سخنراني و بقيه بصورت پوستر ارائه شد.

به گفته وی، کنفرانس های علمی دانشجویی مهندسی معدن از سال 1378 به همت دانشکده فنی دانشگاه تهران در تهران برگزار شده‌است که امسال دهمین دوره کنفرانس دانشجویی مهندسی معدن در شهر کاشان و به همت انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه کاشان در این دانشگاه برگزار می‌شود.

رييس برگزاري دهمين دوره كنفرانس ملي دانشجويي مهندسي معدن به سابقه آكادميك مهندسي معدن از حدود 150 سال پيش در ايران اشاره كرد و گفت: رشته مهندسي معدن از سال 1379 در دانشگاه كاشان پايه گذاري شد و در حال حاضر در سه مقطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا در رشته هاي اكتشاف، استخراج و مواد معدني دانشجو دارد.

رضویان، با اشاره به نامگذاري امسال به اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل افزود: ارتباط با صنعت و استفاده از پتانسيل هاي صنعتگران و دانشجويانبهترين راه تحقق اقتصاد مقاومتي است.

شایان ذکر است: دهمين كنفرانس ملي دانشجويي مهندسي معدن در روزهای هفتم ،هشتم و نهم اردیبهشت ماه با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه و شرکت مراکز معدنی و صاحبان صنایع و معادن در دانشگاه کاشان برگزار شد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار