تقدیر از 12 فرایند برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران

در نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از 12 فرایند برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف ارتقا سطح آموزشی دانشجویان علوم پزشکی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: مرور فرآیندها نشان می‌دهد که توانایی بسیاری در  عرصه علوم پزشکی داریم و در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های دنیا در محیط آموزشی در سطح بسیار قبول و بالایی به سر می‌بریم.

وی با بیان اینکه فرایندهایی که از دانشگاه تهران به جشنواره کشوری ارسال می‌شود از سطح تمامی فرایندها بالاتر است، افزود: رویدادهای علمی کشور برای دانشمندان غیرایرانی چشم‌گیر است که با برنامه‌ریزی و اجرای درست می‌توانیم نتایج بسیار خوبی از پژوهش‌ها و فرایندهای انجام شده بگیریم.

در ادامه عظیم میرزازاده مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه این جشنواره در سطح دانشگاهی برگزار می‌شود، گفت: از اواسط پاییز براساس دستورالعمل وزارت بهداشت فراخوان ارسال فرایند برای دانشکده‌ها ارسال می‌شود؛ امسال 52 فرایند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از نظر تنوع در تعداد رشته‌‌ها نسبت به جشنواره قبلی رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه از 26 فرایند راه یافته به مرحله بعدی 12 فرایند برتر برای جشنواره انتخاب شده‌اند،  تصریح کرد: سقف تعداد پذیرفته‌َ شده در سطح کشوری سه فرایند است که هیئت داوران جشنواره کشوری دو فرایند برتر از دانشگاه علوم پزشکی تهران را پذیرفتند.

دبیر نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره به منظور تکریم و معرفی از افرادی است که زحمات زیادی برای رشد کیفیت آموزش علوم پزشکی کشیده‌اند.

وی با بیان این که استانداردهای لازم برای این فرایندها را وزارت بهداشت اعلام می‌کند، افزود: کمیته تخصصی و هیئت داوری متشکل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان سال‌های بالای PHD  آموزش پزشکی است که با انجام بررسی‌ها بیش از ظرفیت به هیئت نهایی رؤسای دانشگاه‌ها فرایندهای برتر را ارائه می‌دهد.

میرزازاده با بیان اینکه پژوهش فعالیت بسیار خوبی است؛ گفت: این فرایندها در عرصه آموزش اجرا شده اند و سعی در بهبود آموزش علوم پزشکی  دارد.

وی خاطرنشان کرد: حسن فرایندهای جشنواره شهید مطهری این است که با اجرای نظام‌‌مند و هدفمند در عرصه دانشگاه برای بهتر شدن کیفیت آموزشی راهکار ارائه می‌شود.

در ادامه محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که کیفیت آموزش دانشگاه هدف اصلی این برنامه است؛ اظهار  کرد: نزدیک به 13 هزار دانشجو در علوم پزشکی تهران تحصیل می کنند که بخش قابل توجهی از آنها در دوره تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با اعلام اینکه سالانه در حدود دو هزار و 600 دانشجو به این دانشگاه وارد می‌شوند؛ گفت: 76 نفر از رتبه‌های برتر یک تا 100 کنکور این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی تهران  بیشترین سهم را از کل دانشجویان کشور دارد.

 جلیلی با اشاره به اینکه 9 نفر از 10 نفر برتر آزمون دستیاری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کند؛ افزود: این دانشگاه با هزار و 600 عضو هیئت علمی که همگی افراد برتر و شاخص رشته خود و جز دانشمندان یک درصد برتر جهان هستند از بدو تأسیس تا کنون 75 هزار فارغ‌التحصیل داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال 94 تحول و نوآوری در آموزش آغاز شده که استقرار نظام ارزشیابی، اعتباربخشی، تدوین نقشه هیئت علمی دانشکده‌ها، نظام جامع توانمدسازی و ... از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی بوده است.
 
در پایان این مراسم از برگزیدگان برتر این جشنواره با اهدا لوح سپاس و جوایز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار