استاندار خراسان رضوی ؛

اصحاب فرهنگ و هنر معلمان جامعه محسوب می شوند

استاندار خراسان رضوی گفت : اصحاب فرهنگ و هنر معلمان جامعه محسوب می شوند به طوری که رسالت معلمی را به زیباترین روش انتقال می دهند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، علیرضا رشیدیان امروز در نشست اصحاب فرهنگ و هنر افزود : اصحاب فرهنگ و هنر معلمان جامعه محسوب می شوند چرا که با بهره گیری از زیباترین روش ها ،به انتقال پیام به جامعه می پردازند

وی با بیان اینکه سینمای خراسان رضوی دارای ظرفیت های خوبی است؛ افزود: هم سینماهای مناسب، هنرمند و هنر و نیز آثار تولیدی خوبی در استان وجود دارد که می توان با برگزاری هفته سینما و اختصاص چند سینما و نمایش آثار تولیدی ضمن عرضه توانمندی های استان ، تولید درآمد برای این بخش نمود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه، هنر با دیده شدن رشد و توسعه می یابد؛ گفت: نباید به دنبال افراد بیرونی برای نجات عرصه ی هنر گشت؛ بلکه هنرمندان خود می توانند منجی هنر باشند.

رشیدیان خاطر نشان کرد: هنر و سینما خود پویا و رو به رشد است؛ نباید از فرصت ها و ظرفیت های این بخش برای تولید آثار غفلت کرد.

وی تصریح کرد: باید بتوان حوزه های مختلف را به هم مرتبط کرد و نیازهای مردم از بعد فرهنگی و هنری را احصا و بر این اساس حرکت کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به استفاده ی ابزاری دشمنان از هنر، گفت : اگر هنرمندان فعالیت نکنند و به نیازهای جوانان در این عرصه پاسخ ندهند؛ بیگانگان آن را پر می کنند.

رشیدیان افزود: وقتی ما می توانیم جلوی نفوذ فرهنگ بیگانه و بروز بی هویتی در جامعه را بگیریم که خود تولیدات فرهنگی مناسب داشته باشیم ولازمه ی این امر شناخت نیازهای فرهنگی و دینی و تولید بر این مبنا است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره های ادبی و نمایشی با امکانات موجود در استان گفت: در استان سالن های زیادی وجود دارد؛ هر چند فضاهای حرفه ای و تخصصی که از نظر نور، صدا و چینش صندلی متناسب با نیازهای فرهنگی باشد اندک است .

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در عین حال بسیاری از ادارات سالن ها و فضاهای مناسبی دارند که می توان از این ظرفیت هم برای حوزه ی فرهنگ و هنر و خدمت به مردم و جامعه بهره برد.

رشیدیان افزود: در برگزاری جشنواره های ادبی، شهرداری مشهد و آستان قدس هم ظرفیت های خوبی در اختیار دارند که می توان با استفاده از این امکان، فعالیت های فرهنگی و هنری استان را برای زائران و مجاوران به نمایش درآورد.

وی تقویت جشنواره های فرهنگی و ادبی را لازم خواند و گفت: برخی از کتاب های چاپ شده خیلی متناسب با نیاز جامعه نیست و باید در حوزه ی داستان های کوتاه به تناسب زمینه ، ظرفیت و سلیقه با توجه به اینکه کودکان ما عادت به خواندن رمان های بلند ندارد ورود و از آن برای انس کودکان با کتاب بهره برد.

استاندار خراسان رضوی، انتشار داستان های کوتاه برگزیده ی جشنواره ها را در این راستا موثر خواند و افزود : باید حتی جوایز جشنواره های فرهنگی هنری را در قالب چاپ و عرضه ی آثار فاخر اعم تئاتر، نمایش، نمایشنامه و کتاب و غیره تعریف شود.

رشیدیان با تاکید براینکه برای حفظ هویت، باید پایه های فرهنگی را شناخته و معرفی شود ، افزود : امسال باید سالروز تولد ابوالقاسم فردوسی با تغییرو تحولی جدی و در حد و اندازه ی حکیم ادب پارسی برگزار شود .

وی اظهار کرد : تلاش می شود در این راستا جایزه زبان و ادبیات فارسی را در سطحی بین المللی به عنوان پایه تعاملات به ویژه با کشورهای فارسی زبان دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی در زمینه انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 95 گفت: بهره بردن از این فرصت در آن است که برای تمام 365 روز سال برنامه ریزی کرده و نیشابور در حوزه کتاب و کتابخوانی الگوهای ارزشمندی ارائه نماید.

وی برگزاری هفته های فرهنگی متعددی در حوزه ی کتاب در نیشابور طی امسال را مهم خواند و افزود: باید پایتخت کتاب کشور در سال 95 الگویی عملی و اجرایی برای کشور و هر نقطه دیگر باشد.

رشیدیان تدارک برنامه های اجرایی مناسب، شبکه ی مجازی در این حوزه از سوی مسوولان این شهرستان را ارزشمند دانست و گفت : در عین حال در حوزه های مختلف نشر، کتابخوابی، اطلاع رسانی ،تنوع در انتشار کتاب ، ظرفیت سازی بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد : همه ی دستگاه ها به ویژه گروه های 12 گانه عضو اتاق گفت و گوی اصحاب فرهنگ و هنر باید به نیشابور کمک کنند تا امسال ، سالی پر بار برای آن ها، استان در راستای ارائه ی آثار ارزشمندی در موضوع کتاب و کتابخوابی باشد.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی استان برای مشارکت در بحث برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم درادامه این جلسه گفت : سینمای ما زنده و پویا است و در منطقه قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست.

سرابی افزود : سالانه 100 اثر سینمایی در کشور ساخته می شود و خراسان رضوی در این حوزه ظرفیت های قابل توجه زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سینما هویزه مشهد دومین سینمای پرفروش کشور می باشد و سینما آفریقا این کلانشهرهم طی ماههای اخیر تبدیل به پرفروش ترین سینمای تک سالنه کشور شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال گذشته گفت : در جشنواره پارسال در تجربه ای متفاوت اقدامی صورت گرفت به گونه ای که در کنار جشنواره سیزدهم ، مروری بر فیلم های استان اعم از فیلم های کوتاه و انیمیشن و سایر ظرفیت سینمای استان ارائه شد.

وی ادامه داد : چرخه تولید فیلم هم در استان امروز تکمیل شده است و حتی مجوز ساخت فیلم 90 دقیقه ای به عنوان تنها استان کشور را در اختیار داریم فقط بیشترین دغدغه سرمایه مورد نیاز برای تولید فیلم است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

در ادامه این جلسه اصحاب فرهنگ و هنر به بیان مشکلات و معضلات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار