برگزاری هفته های فرهنگی مشهد درسال 2017

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور از برگزاری هفته های فرهنگی مشهد در سال 2017 در مشهد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، سيدمحمدحسين هاشمی در جلسه هماهنگی اجرای هفته های فرهنگی با موضوع پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017 گفت: انتخاب مشهد، ازسوی آیسسکو انتخاب ویژه ای است چرا که این شهر از ابعاد مختلف فرهنگی در بین شهرهایی که تاکنون از سوی آیسسکو معرفی شده سرآمد است .

وی گفت: وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) و نیز ظرفیت عظیم فرهنگی در این شهر انتظار مخاطب را بالا می برد لذا ضروری است با برنامه ریزی منسجم بتوانیم این قطعه بهشت را به جهان اسلام معرفی کنیم .

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور با تاکید برآنکه معرفی مشهد در بخش بین الملل بسیار حائز اهمیت است گفت : سازمان فرهنگ و ارتباطات با بکارگیری همه توان خود در معرفی پایتخت فرهنگ اسلامی تلاش می کند که مشهد همچون نگینی در میان کشور های جهان اسلام بدرخشد که این با همت دبیرخانه مشهد 2017 ،آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد و دیگر اعضا ء محقق خواهد شد .

هاشمی با اشاره به جلسات متعدد با مسئولین و سفرای مختلف گفت : برنامه هایی را در حوزه بین الملل قبل از سال 2017 تعریف کرده ایم و تا دیماه سال 95 آنها را اجرا خواهیم کرد .

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در سال 95 گفت: درکشورهای ترکیه ،آلبانی ،لبنان ،عراق ،پاکستان ،افغانستان و آذربایجان و تانزانیا هفته های فرهنگی را با محوریت فرهنگ رضوی برگزار می کنیم .

جانشین ریس ستاد ارتباطات بین المل مشهد 2017 با اشاره به برگزاری جشنواره هنراسلامی سال 96 در مشهد گفت : دراین جشنواره بالغ بر 100 استاد هنر اسلامی با دعوت آیسیکا به ایران خواهند آمد و به تبادل نظر می پردازند .

هاشمی پیگیری و هماهنگی درخصوص حضور شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در مراسم افتتاحیه و اختتامیه رویداد مهم مشهد 2017،برگزاری همایش خادمان قرآن کریم در جهان اسلام ، برگزاری جشنواره گردشگری درسال 2017 ،پیگیری برگزاری اجلاس رهبران ادیان جهان اسلام در مشهد و اکسپو بین المللی ازجمله برنامه های این ستاد دانست .

وی تصریح کرد : درسال جاری پذیرای 6هفته فرهنگی در تهران هستیم که درصورت امکان یک هفته را در مشهد برگزار خوایم کرد که این مستلزم هماهنگی است .

هاشمی با اشاره به اینکه هفته های فرهنگی با عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی نام گذاری خواهد شد گفت : با توجه به درخواست دبیرخانه مشهد 2017 ،عناوین هفته های فرهنگی به نام ذکر شده انجام خواهد شد .

وی با اشاره کرد : با توجه به نقش پررنگ و مثمرثمر فعالیت های آستان قدس رضوی و شهرداری ضروری است در جلسه ای ویژه که درتهران تشکیل می شود این دو دستگاه به همراه دبیرخانه به کمک بخش بین المل مشهد 2017 بیایند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این جلسه ، ضمن ارائه گزارش از عملکرد کارگروه های رخداد بزرگ پایتخت فرهنگ اسلامی گفت : ستادهایی با عناوین عمرانی ،فرهنگی و هنری ،بین الملل ،شهرداری و ... تشکیل شده است که با برنامه ریزی های منسجم فعالیت هایی را در سال 2017 میزبان هستند .

سید سعید سرابی تاکید کرد : براساس تقویم روز شماری که از سوی دبیرخانه شکل گرفته است برنامه های یاد شده درآن جای گرفته و از سوی ستادها اجرا خواهد شد .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار