نجابت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش یا کاهش فروش نفت توفیقی برای کشور ندارد/ نباید به "برجام" نگاه صفر و صدی داشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فروش نفت ایران فراز و نشیب بسیاری داشته است اما در هیچ کدام از آنها توفیقی چشم گیر در کشور ایجاد نشده است.

//////////////حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره صحت میزان افزایش فروش نفت توسط ایران پس از برجام و ادعاهای  مسئولان دولتی مبنی بر این موضوع اظهار داشت: وقتی دولت می‌خواهد از فروش خود گزارشی ارائه کند میزان فروش نفت و گاز را با هم اعلام می‌کند که این کار خیلی درست نیست.

وی ادامه داد: باید بگوییم ماجرا آن گونه که دولت می‌گوید نیست و  افزایش چشمگیری در فروش نفت نداشته‌ایم. دورانی داشته ایم که در آن فروش نفت بالایی داشتیم اما اتفاق خارق العاده ای رخ نداد  و تحلیل ما نسبت به برجام این نیست که بهای بیش از اندازه ای به آن بدهیم.

عضو کمیسیون انرژی گفت: پس از انقلاب سالهایی بسیاری را داشته ایم که در فروش نفت هیچگونه محدودیتی نداشته ایم اما به خاطر سیاست‌ها و ساختار نامناسب اقتصادی، اتفاق ویژه ای در کشور رخ نداده است.

نجابت با بیان اینکه نگاه صفر و صدی به برجام یک اشتباه است، افزود: هیچ کس از تحریمها دفاع نمی‌کند اما کشور ما در دوران تحریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروگاههای هسته ای توسط جوانان در داخل کشور تولید شد که این نقطه مثبت تحریم ها بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که ممکن است پس از برجام رخ دهد، تصریح کرد: ممکن است گشایش فقط در حوزه واردات رخ دهد که این موضوع می‌تواند با ایجاد مشکلات در کشور شود.

عضو کمیسیون انرژی گفت: در بسیاری از دوره ها، فروش نفت ایران فراز و نشیب بسیاری داشته است اما در هیچ کدام از آنها توفیقی چشم گیر در کشور ایجاد نشده است.

نجابت گفت: برای کشور ما میزان فروش نفت اهمیت ندارد زیرا برای رشد و توسعه پارامترهای دیگری نیاز است اما به طور کلی انچه که من می‌دانم این است که ادعای دولت مبنی بر گشایش بسیار بالا در فروش نفت درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر گفته ها مبنی بر عدم ارائه گزارش ماهانه به کمیسیون انرژی صحت داشته باشد، باید بگویم کار دولت درست نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار