بندرعباس؛

ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد

جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طبق قانون صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سردار موسی کمالی افزود: چنین افرادی باید پس از سوادآموزی در طول مدت سربازی کارت‌شان را دریافت کنند.
 
وی گفت: اگر سربازی موفق به سواد آموزی نشود بدون تمدید دوره خدمت ترخیص می شود ولی موفق به دریافت کارت پایان خدمت نخواهد شد.
 
جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این افراد پس از ترخیص باید مدرکی دال بر گذراندن دوره سواد آموزی ارایه کرده و کارت پایان خدمت بگیرند.
 
سردار کمالی گفت: این شرایط مشمول افراد معاف نیست و فقط سربازان در حال خدمت باید مرحله سواد آموزی را در حد خواندن و نوشتن طی کنند.
 
وی با اشاراه به مراجعه قابل توجه افراد بی‌سواد برای خدمت سربازی در سال‌های گذشته به ویژه در دهه های ۶۰ و ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ افزود: در آن ایام سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز بی‌سواد وارد نیروهای مسلح می‌شدند و به همین علت الزام سربازان به سوادآموزی مطرح شد اما هم اکنون حال حاضر و از اوایل دهه ۹۰ این آمار به شدت کاهش یافته و سالانه بین هزار تا ۱۲۰۰ فرد بی‌سواد به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.