گیلان؛

آمادگی برای برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان

این روزها گیلان عطر شهدا را به خود گرفته و سراسر استان آماده اند تا کنگره ملی 8 هزار شهید را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ دبیر کنگره ملی شهدای گیلان با اعلام این خبر گفت: این شانزدهمین کنگره ملی شهدا در کشور است که از یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت در رشت برگزار می شود.
سردار محمد عبدالله پور با اشاره به همکاری همه سازمان ها، نهادها، مردم و خانواده های معزز شهدا گفت: پیش از برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در چهاردهم اردیبهشت، سه اجلاس با عنوان فرهنگیان، زنان و ایثارگران در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه با حضور شخصیت های کشوری، استانی و آحاد مردم شهید پرور استان برگزار خواهد شد.
مهدی حاجتی رئیس اجلاس فرهنگیان هم با اشاره به اینکه یک هشتم شهدای گیلانی فرهنگی هستند، افزود: این کنگره در گیلان با محوریت شهدای فرهنگی برگزار خواهد شد.
وی گفت: عصر یازدهم اردیبهشت در اجلاس فرهنگیان از مقام شامخ 156 معلم و 850 شهید دانش آموز گیلان تجلیل می شود.
فاطمه رفیعی، رئیس اجلاس زنان کنگره ملی شهدای گیلان هم به برگزاری این اجلاس در صبح دوازدهم اردیبهشت اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان 33 بانوی شهید دارد که این اجلاس فرصتی است تا با حضور بانوان ایثارگر، خانواده های معظم شهدا و مسولان ملی و استانی یکبار دیگر از فداکاری های زنان در 8 سال دفاع مقدس تجلیل شود.
نورالله توده، رئیس اجلاس ایثارگران نیز گفت: بر اساس آمارها گیلان حدود 100 هزار ایثارگر دارد که سومین اجلاس این کنگره با هدف تجلیل از ایثارگران، جانبازان و رزمندگان گیلانی و با حضور حدود 5000 نفر برگزار خواهد شد.
نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان نیز صبح چهاردهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع عظام به پایان می رسد.



انتهای پیام/ع
برچسب ها: گیلان ، کنگره ، ملی ، 8000شهید ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.