دولت پاکستان اظهارات اشرف غنی را رد کرد

پاکستان اظهارات رئیس جمهوری افغانستان را که گفته اسلام آباد براساس منافع خودش “میان تروریسم خوب و بد فرق قایل است”، رد کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که این کشور تروریسم را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده که سال گذشته پاکستان میزبان مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان بود و به گفته پاکستان دیگر کشورها هم مسئولیت دارند تا برای آوردن شورشیان طالبان بر سر میز مذاکره، تلاش کنند.

دیروز رئیس جمهور غنی اعلام کرد که خواست مردم افغانستان از دولت این است که کابل به دلیل حمایت پاکستان از مخالفان، به شورای امنیت سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌الملی از این کشور شکایت کند.

آقای غنی گفت: "توقع ما از پاکستان این است، و جهان نیز در این امر با ما همصدا است، که آن کشور در مورد مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم از منطق تروریست خوب و تروریست بد عبور کند، و به حیث یک دولت مسئول عمل کند.”

آقای غنی گفت که براساس توافقات گروه چهارجانبه صلح پاکستان متعهد شده که اگر طالبان به مذاکرات جواب رد بدهند، این کشور علیه پناه‌گاه‌های این گروه در پاکستان عملیات خواهد کرد.

وزارت خارجه پاکستان اتهامات دولت افغانستان و مداخله در امور افغانستان و حمایت پاکستان از طالبان را رد کرده و گفته که دولت پاکستان تحکیم صلح در افغانستان را معادل تحکیم صلح و امنیت در پاکستان می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار