مسدود کردن 142 حلقه چاه غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان را یک‌هزار و 200 حلقه عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته 142 چاه غیرمجاز مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رسول فرهادی ، تعداد چاه‌های مجاز در کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 450 مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد چاه در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی آب مورد نیاز را تامین می‌کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 287 میلیون متر مکعب آب توسط 2 هزار و 450 حلقه چاه مجاز در استان تولید می‌شود که 210 میلیون مترمکعب آن در بخش کشاورزی و مابقی در بخش شرب و صنعت مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: قریب به یک‌هزار و 200 چاه غیرمجاز در سطح استان وجود دارد که 700 مورد آن در سال گذشته شناسایی و کشف شدند که با دستور قضایی و نیروی انتظامی در سال گذشته 85 حلقه چاه غیرمجاز را مسدود و در سال 93 با تلاش کارشناسان آب منطقه‌ای و همکاری دستگاه قضایی 57 حلقه دیگر مسدود شد.

فرهادی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای برنامه تعادل‌بخشی 215 حلقه چاه غیر مجاز را مسدود کردیم، گفت: در دو سال گذشته 142 چاه غیرمجاز مسدود شد که با انجام این کار سه میلیون متر مکعب آب از محل مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز صرفه‌جویی شده است.

وی برنامه سال جاری برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز را در دستور کار قرار دادن 100 حلقه چاه عنوان کرد و گفت: در صورتی که این تعداد چاه در سال جاری مسدود شوند 2.5 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: با صرفه‌جویی در بخش کشاورزی و کشت محصولات کم مصرف کمبود مخازن جبران خواهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون به دلیل مصارف آب کشاورزی از طریق چاه‌های مجاز 467 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق نصب شده، گفت: با نصب کنتور مصارف چاه‌های مجاز کنترل می‌شود.

فرهادی ادامه داد: اکثر چاه‌های مجهز به کنتور هوشمند در دشت امامزاده جعفر(ع) و دهدشت نصب شدند که قریب به 400 دستگاه کنتور هستند.

وی با تاکید بر اینکه هفت گروه گشت و بازرسی در سطح کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با برداشت آب و حفر چاه‌های غیرمجاز مستقر هستند، گفت: در راستای کاهش مصرف آب برنامه داریم در سال جاری 150 دستگاه کنتور هوشمند در صورت تامین اعتبار نصب کنیم.

فرهادی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته مشترکین پر مصرف که اقدام به کشت هندوانه و برنج در پایین دست چاه‌ها کردند با اخطار نهایی برق آن‌ها وصل شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در صورتی که در سال جاری افراد نسبت به کشت محصول پر آب اقدام کنند در اولین فرصت اقدام به قطع برق آن‌ها خواهیم کرد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: حلقه ، چاه ، مسدود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.