نماینده حزب کارگر بخاطر انتقاد از اسرائیل مجبور به استعفا شد

یکی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس که از طرح «انتقال» اسرائیل به امریکا حمایت کرده بود مجبور به استعفا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، رسانه‌های انگلیسی روز سه شنبه گزارش دادند ناز شاه، نماینده حزب کارگر از شهر برادفورد از سمت خود استعفا داده است. وی دستیار جان مک دانل، وزیر خزانه داری دولت سایه انگلیس بود.

شاه در می 2015 و پیش از آنکه نماینده پارلمان شود طرحی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود که نشان می‌داد نقشه اراضی اشغالی روی نقشه امریکا قرار گرفته و عبارت «مشکل حل شد» روی آن نوشته شده است.

در این طراحی نوشته شده بود این انتقال «راه حل درگیری اسرائیل و فلسطین است» و به مردم فلسطین امکان می‌دهد «زندگی و سرزمین خود را پس بگیرند.»

این نماینده حزب کارگر در یادداشتی خاطر نشان کرد «هزینه انتقال» از هزینه سه سال کمکی نظامی امریکا به اسرائیل کمتر است.
وی ادامه داد: «دیگر لازم نیست که امریکا سالانه 3 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان (امریکایی) را برای مقاصد نظامی اسرائیل خرج کند.»

ناز شاه همچنین در مقاله‌ای صهیونیسم را مشابه القاعده خوانده بود. انجمن یهودیان انگلیس به این اظهارات به شدت واکنش نشان داد و آنها را «کاملا نفرت انگیز» توصیف کرد.

شاه روز سه شنبه در بیانیه‌ای عذرخواهی کرد و گفت این اظهارات در «اوج جنگ غزه در سال 2014» مطرح کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرزمین اشغالی فلسطین یک نقشه استعماری است که منافع اقتصادی و سیاسی و سایر غرب را تامین می کند به بهای کشته شدن مردم خاور میانه و عقب ماندگی انان و غربیان نمی خواهند از ان چشم پوشی کنند و گر نه راه حلهای زیادی وجود دارد بدبختی بعضی افراد این است که اگاهی کامل ندارند و حرفی می زنند
آخرین اخبار