قطعی برق تنها بخشی از مشکلات ونزوئلا

پایگاه اینترنتی وایرد به بررسی بحران انرژی در کشور ونزوئلا پرداخت.

گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وایرد، ونزوئلا با بحران برق  دست و پنجه نرم می‌کند. «نیکلاس مادورو،» نخست وزیر ونزوئلا در ماه مارس به مدت یک هفته کشور را تعطیل کرد. پس از آن به مدت دو ماه تمام جمعه‌ها به قصد صرفه‌جویی در مصرف برق تعطیل اعلام شد.

اوایل آوریل نیز رئیس‌جمهور از زنان کشورش خواست تا فقط در مواقع ضروری از سشوار استفاده کنند. مادورو همچنین خواستار کاهش استفاده از خشک‌کن لباس شد. وی اخیراً نیز برق 15 مرکز خرید را جیره‌بندی کرده است.

اما قطعی مداوم برق که سال‌هاست در ونزوئلا ادامه دارد، تنها بخشی از مشکلات این کشور است. پروفسور دانشگاه «کارلتون» می‌گوید: « مشکل ونزوئلا فقط قطعی برق نیست بلکه تمام زیرساخت‌ها از جمله سیستم آبرسانی، جاده‌ها و بندرگاه‌ها فرسوده شده‌اند.»

ونزوئلا برای تولید برق به منابع آبی خود متکی است؛ اما گزارش اداره اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد این منابع کمتر از 25 درصد انرژی برق مورد نیاز ونزوئلا را در سال 2014 تأمین کرده‌اند. ونزوئلا که پیش از این یکی از بزرگترین ذخایر آب در جهان را در اختیار داشت به دلیل چرخه آب و هوایی «ال‌نینو» بیابانی شده است. اوایل ماه اخیر سطح آب به کمترین میزان خود (تقریباً 243 متر) رسید.

مطالعات نشان می‌دهد ونزوئلا برنامه پشتیبانی دقیقی برای زمانی که منابع آب آن به پایان می‌رسد ندارد و برای تولید برق با بحران روبرو می‌شود.

ملت‌های دیگر در سراسر جهان از جمله کلمبیا و کشورهای آفریقا نیز با بحران انرژی دست به گریبان هستند. کشورهای دیگر مانند آمریکا نیز درگیر مدیریت مصرف آب هستند. تمام جهان با بحران روبرو است؛ اما وخامت شرایط ونزوئلا از همه بیشتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار