پیروزی رئیس‌جمهور گینه استوایی در انتخابات این کشور برای ششمین دوره متوالی

انگوئما با کسب بیش از 99 درصد آرا برای ششمین دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهور گینه استوایی انتخاب شد.

پیروزی رئیس‌جمهور گینه استوایی در انتخابات این کشور برای ششمین دوره متوالیگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، «تئودور اوبیانگ انگوئما،» با پیروزی قاطع در انتخابات اخیر و کسب 99.2 درصد آرا، برای ششمین دوره متوالی به عنوان رئیس‌جمهور کشور آفریقایی «گینه استوایی» انتخاب شد. انگوئما تاکنون در تمامی انتخابات برگزار شده  بیش از 97 درصد آرا را کسب کرده است. 

شمارش آرای انتخابات روز گذشته (دوشنبه) در گینه استوایی همچنان ادامه دارد. اما نتایجی که تاکنون بدست‌ آمده نشان می‌دهد اوبیانگ با 99.2 درصد آرا پیشتاز است و برای 7 سال دیگر بر مسند قدرت در این کشور باقی خواهد ماند. 

یک‌ششم کشورهای آفریقایی رؤسایی دارند که بیش از 20 سال است رهبری این مردم این کشورها را بر عهده دارند (9 نفر از 54 حاکم یا رئیس‌جمهور). اوبیانگ 37 سال پیش و با یک کودتای خونین در گینه استوایی به قدرت رسید. وی از ژانویه 2011 تا ژانویه 2012، نیز رئیس اتحادیه آفریقا بود.   
گینه استوایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در قاره آفریقا است و با وجود اینکه تعداد ساکنان این کشور بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر است، اما رتبه بسیار ضعیفی در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد دارد. اکثریت مردم گینه استوایی، دسترسی دشواری به آب آشامیدنی سالم دارند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار