مدیر کل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست خبری خبرداد

برگزاری همایش بزرگ شوراها با حضور رئیس جمهور

مدیر کل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا از سخنرانی رئیس جمهور در این همایش بزرگ خبر داد.

رئیس جمهور کشورمان سخنران همایش روز شوراها است/ 1600 نفر از اعضای شورای شهر کشور میهمان این همایش بزرگ

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان بهزاد افشار مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری همایش بزرگ روز شوراها در پنج شنبه  9 اردیبهشت ماه اظهار داشت: سخنران اصلی این همایش حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان است که در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش به میزبانی وزارت کشورت و با  حضور وزرای کمیسیون های کلان شهرها، نمایندگان شوراهای امور داخلی مجلس، مدیران شوراهای شهر و روستاهای سراسر کشور و نمایندگان شورای عالی استان، اعضای شورای شهرها که مجموعا دویست هزار نفر می‌شوند برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر امور شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: در مجموع 1600 نفر از اعضای شورای شهر و روستا و مدیران مرتبط با مدیریت شهری مدعوین این جلسه خواهند بود.

افشار با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهارداشت: ایجاد انگیزه در اعضای شورای شهر و روستا، اطلاع رسانی عمومی از نقش و جایگاه این نهاد مردمی، اعلام برنامه ها و سیاستهای کلان دولت در خصوص شوراها مواردی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فرصتی برای شوراها و دست اندرکاران مدیران شهری و روستایی کشور است.

وی با اشاره به تعامل میان شوراهای شهر و روستا باشهرداری ها اظهار داشت: برای آنکه مجموعه شوراها و شهرداری ها با مشکلاتی رو به رو نشوند این دو نهاد برنامه های مدونی دارند اما گاهی اوقات اختلافات میان شوراها و شهرداری ها نشات گرفته نحوه اجرای قانون مصوبات شوراها و لوایحی است که شهرداریها به شوراها می‌دهند.

افشار با اشاره به موضوع اصلی نظارت بر شوراها تصریح کرد:‌ نظارت همواره بر مصوبات است در قانون شوراها مصوباتی از طریق سیستم وزارت کشور و نهادهای فرادستی شورایی صورت می‌گیرد که باید از طریق فرماندار و شورای شهرستان نظارت شود.

وی اضافه کرد: عمده تخلفاتی که صورت می‌گیرد در غالب مصوبات نیست بلکه از خود آن فرد نشأت می‌گیرد و این تخلفات به صورت مکتوب مطرح شده و در این راستا مصوبات نیز باید بر اساس مواد قانونی شورا به انتشار عمومی برسد.

افشار افزود: با توجه به عملکرد این نهاد و همچنین جامعه آماری شوراها که 200 هزار نفر می‌شوند تخلفات چند فرد نمی‌تواند به حساب جامعه بیاید.

مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به تخلف برخی از اعضای شورای استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: 4 نفر از اعضای شورای این استان به علت تخلف تعلیق اند اما این اتفاق منجر به انحلال آن شورا نخواهد شد چرا که مصوبات شورا با اکثریت مطلق آرا است و به جای این افراد افراد علی البدل وارد شورا خواهند شد.

افشارتاکید کرد: نهادی ناظری در کشور هستند که تخلفات این افراد را کنترل می‌کنند البته شوراهای فرادستی غیر نظارت بر  مصوبات حق ورود به مسائل امنیتی را ندارند.

افشار در پایان با اشاره به پیشینه برگزاری همایش روز شوراها خاطر نشان کرد: برای اولین بار در سال 78 این همایش بزرگ در محل استادیوم آزادی و با حضور 100 هزار نفر منتخب شورا برگزار شد که تفاوتش با همایش امسال در این است که در آن مقطع این همایش محلی و منطقه‌ای برگزار می‌شد اما همایش اخیر به صورت ملی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار