یزد؛

كارگر ان بازوان جامعه

استاندار يزد در جمع نمايندگان جامعه كارگری استان:كارگر ان بازوان جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار يزد گفت : كارگران بايد انتظارات خود را به شكلی موثر بيان و تمام سعی خود را كنند كه درتشكلها روی زمينه هايی كار كنند كه بيشتر خود را مطرح كنند و نقششان تبيين شود ؛ نهايتا آنها بايد بتوانند توجه كار آفرينان و بخشهای صنعتی را جلب كنند و آنها را به اين نتيجه برساند كه  اگر كارگر نباشد، بازوی جامعه از كار می افتد .

میر محمدی افزود:فرهنگ كار را بايد در ميان كارگران تقويت كنيم و حس مسئوليت پذيری و جديت را ترويج دهيم تا كارگر در اثر كار بيشتر، مهارت بالاتر و شجاعت كاری كسب كند.

استاندار يزد در اين جلسه در خصوص برنامه های دولت درجهت تسهيل كار كارگران اظهار داشت :تدابيری كه در مجلس شورای اسلامی اتخاذ می شود،همه برای اين است كه مسير هموارتری  برای جامعه كارگری فراهم شود و مشكلات اين قشر با وضع قوانين مرتفع شود.

سيد محمد ميرمحمدی افزود : سيستمها و نرم افزارهای تعبيه شده جهت سرعت بخشی به امور كارگران است و نبايد مشكلاتی كه در سيستم به وجود می آيد، بهانه ای برای به تاخير انداختن كار كارگران باشد .

استاندار افزود : بر طبق آمار ، 45 در صد از تختهای بيمارستانهای يزد در اختيار غير بومی هاست و ما 35 درصد از ميانگين متوسط تخت بيشتری در بيمارستانها داريم  كه اين نشان از اعتماد غير بوميها به پزشكان و خدمات بيمارستان های يزد دارد.

وی اضافه كرد :  در سال گذشته ،722 تخت به مراكز درمانی كارگران اضافه  و مركز درمان سرطان ايران در استان ، توسط مركز تامين اجتماعی براي اين قشر احداث شد .

ميرمحمدی  در خصوص تعطيل شدن بخشی ازكارگاهها وكارخانجات استان تصريح كرد  : بعضي از كارخانه ها مشكلات زير ساختي دارند و از پس كوچكترين هزينه ها بر نمی  آيند كه بهتر است مشكلات آن ها بررسی شود  و البته ما هم سعی می كنيم برای اينكه چرخ صنعت بچرخد و كارگران از كار بيكار نشوند و زندگيشان لطمه نخورد ،آنها را حمايت كنيم .

وی در خصوص به كارگيری كارگران غير بومی در كارهای ساختمانی عنوان كرد: اين كارگران كارايی بيشتر و با كيفيت بالاتری دارند و دستمزد كمتری می گيرند،به همين دليل مردم بيشتر از آنها استفاده می كنند وگرنه مردم استان دوست دارند كارگران بومی در كارهايشان استفاده كنند كه اين نيازمند همكاری بيشتر كارگران بومی است.

ميرمحمدی در پايان سخنان خود گفت : اميدوارم با همفكری هم بتوانيم مشكلات را مرتفع كنيم البته بسياری از مشكلات هم بايد به مرور زمان حل شود و قرار نيست همه مشكلات  باهم و در يك زمان حل شود .

گفتنی است در ابتدای اين جلسه ، كارگران استان  در خصوص مشكلات اين قشر از جمله بيمه هاو درمانگاههای تامين اجتماعي ، وجود كارگران اتباع خارجی و عدم به كارگيری كارگران بومی ، سختی كار و بازنشستگی كارگران مسائلی را مطرح كردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار