انصارالله: سعودی ها می خواهند گفتگوهای صلح را به شکست بکشانند

عضو اطلاع رسانی هیئت جنبش انصار الله گفت: سعودی ها می خواهند گفتگوهای صلح یمن در کویت به شکست منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله صبری عضو اطلاع رسانی هیئت جنبش انصار الله در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در کویت درباره تحولات میدانی در استان مکلای یمن سخن گفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درگیری ها در این استان گامی مثبت در جهت مقابله با سازمان القاعده شمرده می شود یا نقض آتش بس بوده است، گفت: ما این عملیات را در چارچوب ادامه تجاوز به یمن می دانیم چرا که در ابتدای تجاوز سعودی ها و آمریکایی ها به یمن از القاعده در استان حضرموت حمایت شد و امروز شاهد تحرکاتی موسوم به مبارزه با تروریسم هستیم این در حالی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن گام بزرگی را در مسیر مبارزه با گروه های تروریستی قبل از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن برداشته بودند.

وی یادآور شد: ما می خواهیم تجاوز به یمن متوقف شود و ارتش و کمیته های مردمی می توانند به ماموریت مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی ادامه بدهند.

صبری در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی می خواهید در گفتگوهای صلح به توافق برسید گفت: این دولت به اصطلاح قانونی در یمن حضور ندارد. امروز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هستند که امنیت را در کشور تامین و با تجاوز و اقدامات تروریستی مقابله می کنند.

عبدالله صبری در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید تحولات مکلای یمن بر فضای مذاکرات کویت تاثیر گذار بوده است،گفت: ما بر این باورند که ائتلاف متجاوزان یمن می خواهد جنایات خود را علیه غیرنظامیان در بیشتر استان های یمن تحت الشعاع قرار دهد و نمی خواهد مشکلات در این مذاکرات حل شود.

آنچه که در یمن در جریان بوده مسئله خطرناکی برای ثبات و امنیت و آینده یمن است و به این دلیل بر توقف درگیری ها و آتش بس در یمن تاکید داریم چرا که آتش بس مقدمه ای برای حفظ ثبات و امنیت کشور، مقابله با القاعده و از سرگیری روند سیاسی میان گروه های مختلف یمنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار