بازگشت 148 نخبه ایرانی به کشور

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری از افزایش تعداد نخبگانی که تاکنون به کشور بازگشته اند، خبر داد.

مهندس علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در حال حاضر 148 نفر از نخبگان به کشور بازگشته اند که در 28 دانشگاه و پژوهشگاه در سراسر کشور و در شهرهایی از جمله: تهران، اصفهان، تبریز و مشهد مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تنها ملاک انتخاب این دانشجویان نیست، گفت: یکی از ملاک های انتخاب این افراد، داشتن مدرک فارغ التحصیلی از یکی از 400 دانشگاه برتر دنیا، داشتن رزومه قوی و همچنین ارائه کارهای تحقیقاتی در سطح بالا و به طور کلی کیفیت تحصیل از دیگر ملاک های انتخاب این نخبگان است.

بیرنگ ادامه داد:حدود 25 نفر از این افراد، فارغ التحصیلان 10 دانشگاه برتر جهان هستند و در حال حاضر تمامی نخبگانی که به کشور بازگشته اند، در حال همکاری با مراکز علمی هستند.

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری اظهار داشت:عملکرد ما باید به گونه ای باشد که اگر پس از یک سال، فردی تصمیم به بازگشت و خروج از کشور گرفت، به همکاری های خود با معاونت علمی فناوری و دیگر سازمان های مرتبط ادامه دهد و با یک دید مثبت از کشور خارج شود؛ زیرا اگر غیر از این باشد، ممکن است فرد ناراضی، نخبگان دیگر را هم از بازگشتن به وطن خود پشیمان کند.

بیرنگ در خصوص ارتباط این نخبگان با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت:این افراد هر چند وقت یکبار در جلساتی با حضور ریاست معاونت شرکت می کنند و از نقاط ضعف و قوت این طرح می گویند و ما تمام تلاش خود را می کنیم که با در نظر گرفتن این نظرات،گامی به سوی پیشرفت بر داریم و بتوانیم این طرح را به عالی ترین شکل ممکن پیش ببریم.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار