تصمیم ارتش آلمان برای احداث پایگاه نظامی شخصی در ترکیه

یک هفته‌نامه آلمانی از تصمیمات ارتش آلمان برای احداث یک پایگاه نظامی شخصی در خاک این کشور برای جنگنده‌های تورنادوی خود خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، آلمان خود را برای مشارکت طولانی تر جنگنده های تورنادوی خود در عملیات هوایی علیه داعش آماده می کند.

بر اساس اطلاعات این هفته نامه ، ارتش آلمان ساخت یک پایگاه نظامی شخصی برای این جنگنده های خود در خاک ترکیه را مد نظر دارد.

دولت آلمان یک نبرد بسیار طولانی تر با داعش را انتظار دارد. بنابراین ارتش آلمان تصمیم دارد یک پادگان ثابت و دائمی را در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه برای این منظور احداث کند.

بر اساس برخی اسناد برنامه ریزی شده محرمانه باید در اینجرلیک با صرف هزینه حدود 65 میلیون یورو یک پایگاه هوایی شخصی و اقامتگاهی تنها برای سربازان آلمانی و یک پست فرماندهی کاملا مجهز ساخته شود. علاوه بر این ارتش آلمان با آنکارا درباره قرارداد استقرار بلند مدت سربازان آلمانی در خاک این کشور مذاکره می کند.

اینجرلیک یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی ترکیه در جنوب این کشور است که چندین ماه است جنگنده های تورنادوی آلمان در آن مستقر هستند. این تورنادوها با پرواز در مناطق بحرانی عراق و سوریه در عملیات شناسایی برای کمک به ائتلاف بین المللی ضد داعش که هر روز حملات هوایی را علیه مواضع این تروریست ها در این کشورها انجام می دهند مشارکت می کنند.

در حال حاضر حدود 200 سرباز آلمانی در ترکیه مستقر هستند. تورنادوهای آلمانی تقریبا هر روز عملیات شناسایی را بر فراز سوریه انجام می دهند. این جنگنده ها تا به حال یک جای استقرار شخصی نداشتند و قرار است ارتش آلمان در شش ماه آینده یک پایگاه اختصاصی را برای این جنگنده های خود در خاک ترکیه احداث کند. دولت آلمان برای این منظور 10 میلیون یورو در نظر گرفته است.

همچنین ارتش آلمان حدود 15 میلیون یورو برای احداث اقامتگاهی برای 400 نیروی خود و حدود 34 میلیون یورو هم برای احداث یک مرکز فرماندهی کاملا مجهز در نظر گرفته است.

ارتش آلمان همچنین می خواهد یک مرکز مراقبت و یک کافه و امکان فعالیت های تفریحی را برای نیروهای مستقر خود در ترکیه فراهم کند.

از محافل دولت آلمان شنیده می شود که دولت از یک عملیات دائمی ارتش آلمان در این کشور سخن می گوید؛ بنابراین سرمایه گذاری در این راستا ضرورت دارد.

به این ترتیب یکی دیگر از عملیات های نظامی آلمان در آستانه تبدیل شدن به عملیاتی همیشگی و دائمی قرار دارد.

اپوزیسیون آلمان خواستار توضیحات بیشتر دولت در این باره شده اند.




انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
این خبر هم خوبه هم بد
آخرین اخبار