آبادان؛

تحصیل ۵۹۵ دانشجو درهفت رشته مختلف پزشکی در دانشکده علوم پزشکی آبادان

تنها ۱۹ درصد دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان بومی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در زمان حاضر ۱۹ درصد از دانشجویان این دانشکده از بومیان منطقه اند که رقم قابل تاملی است.
محمد محبوبی افزود:۶۰ درصد این دانشجویان دختر و مابقی پسرهستند ضمن آنکه ۷۲ درصد از این دانشجویان در خوابگاههای این دانشکده اسکان دارند.

 وی با بیان اینکه در سال ۹۴ سرانه افزایش رشد دانشجو در کشور چهار درصد بود، گفت: با توجه به شتاب و رشد مد نظر ما، این سرانه در دانشکده علوم پزشکی آبادان به ۴۴ درصد در سال گذشته رسید.

معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در سال ۹۴ موضوع تجهیز آزمایشگاههای علوم پزشکی با هزینه کرد اعتباری معادل سه میلیارد تومان را داشتیم، این کار به دلیل وجود توانایی و امکان تربیت دانشجویان در رده های پزشکی و حتی ارشد سایر رشته های علوم پزشکی انجام شد.

محبوبی راه اندازی مرکز مهارتهای بالینی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: بنا بر اذعان متخصصان وزارت بهداشت و آموزش عالی چنانچه در آینده با همین شتاب به پیش برویم این مرکز یکی از بهترین مراکز مهارتهای بالینی کشور شود که شاید هم اینک نیز در خاورمیانه تک باشد، ما با سرعت و با هزینه کردهایی که انجام دادیم توانستیم یکی از بهترین مراکز را تجهیز کنیم.

در سال ۹۴ رشته های بهداشت عمومی، هوش بری، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و فوریتهای پزشکی را به رشته هایمان اضافه کردیم ضمن آنکه مقدمات راه اندازی رشته های مهندسی بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و فنآوری اطلاعات سلامت نیز فراهم شده و امید می رود تا امسال بتوانیم این رشته ها را بگیریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، دانشجو ، رشته ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.