5 تا 8 فروند هواپیمای ایرباس به زودی تحویل داده می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری از ورود هواپیماهای خانواده ایرباس320 و 330 در سال 2016 به كشور خبر داد .

5 تا 8 فروند هواپیمای ایرباس به زودی تحویل داده می شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: تحویل هواپیماها در مرحله نخست بر اساس پیش‌ قرارداد شركت هواپیمایی ایران ایر (هما) با شركت هواپیماسازی ایرباس خواهد بود.

وی ابراز امیدواری كرد که هرچه زودتر مشكل تامین مالی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسه ها و نهادهایی كه قرار است فاینانس این هواپیماها را تامین كنند، برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: روحیه تعامل بین كشورهای اروپایی و ایران وجود دارد و نهایی شدن پیش قرارداد خرید هواپیما ایرباس در مرحله اقدام های تجاری از سوی دو طرف است.

عابدزاده تاكید كرد: شركت های فروش هواپیما در صدد فروش محصولات خود هستند بنابراین انگیزه‌ای برای اجرا نكردن توافق ندارند و مشكلاتی كه برای انعقاد قرارداد وجود دارد، مربوط به مسائل سیاسی كشورهای اروپایی است و در پی رفع این موانع هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد: وزارت راه و شهرسازی و شركت هواپیمایی ایران ایر نیز موضوع نهایی شدن قرارداد ورود هواپیماهای ایرباس را پیگیری خواهند كرد.

بر اساس این گزارش، «آلن ویدالیس» وزیر حمل و نقل فرانسه هفته گذشته در سفر به ایران درباره آخرین وضعیت رفع موانع فروش هواپیماهای ایرباس به ایران گفت: در این زمینه مذاكراتی بین دو طرف انجام شد، انعقاد قرارداد این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و تا چند هفته آینده نیز نهایی می‌شود.

وی درباره اینكه آیا فروش این هواپیماها نیازمند مجوز دولت آمریكا است یا خیر گفته بود: بیش از 10 درصد تجهیزات ایرباس آمریكایی است بنابراین به مجوز آمریكا برای انعقاد قرارداد نهایی نیاز داریم، در این زمینه مذاكرات خود را آغاز كردیم و به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم.

وزیر حمل و نقل فرانسه با تاكید بر عمل به تعهدات خود؛ گفته بود؛ روابط دو كشور بسیار صمیمانه است اما برخی مقررات بین‌المللی وجود دارد كه مدنظر قرار می گیرد؛ ایران بعد از برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) به خوبی توانست نقش خود را ایفا كند و به تعهدات خود پایبند باشد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها: فایناس ، هواپیما ، ایرباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار