ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت در حذف یارانه محتاط است/ اقشار پر درآمد باید با شاخص‌های درست شناسایی شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف یارانه ها علاوه بر پیامد اقتصادی ممکن است پیامد اجتماعی نیز به همراه داشته باشد.

یارانهایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلافات موجود میان دولت و مجلس برای حذف 24 میلیون یارانه بگیر، اظهار داشت: دولت سه ایراد را برای این طرح گرفته است.

وی با بیان اینکه اولین ایراد دولت برای حذف یارانه اصل احراز و شناسایی افراد است، ادامه داد: یکی از این ایرادات عدم شناسایی افراد است، یعنی اینکه چطور متوجه شویم سرپرست خانواده‌ها هر ماه 3میلیون درآمد دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دومین مسئله مشکل هزینه و درآمدهاست چرا که ممکن است 3 میلیون درآمد هم کفاف همه هزینه های زندگی را ندهد.

ندیمی افزود: ممکن است در یک خانواده‌ای بیمار و یا دانشجویی وجود داشته باشد، باید ببینیم که آیا 3میلیون کفاف هزینه های زندگی را می‌دهد یا نه.

وی با اشاره به سومین اصل ایراد دولت برای حذف یارانه 24میلیون نفر افزود:  سومین ایراد دولت به این طرح اصل زمان، توانایی و قابلیت اجراست.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: همه دولت ها در مورد حذف یارانه احتیاط داشتند لذا مجلس هم احتیاط دارد و در طول 6 الی 7سال اخیر نتوانست به طور قاطع نظرش را بیان کند و در حال حاضر که نظر خود را اعلام کرده است اما بازهم اکثریت موافقت نکردند.

ندیمی خاطرنشان کرد: حذف یارانه ها علاوه بر پیامد اقتصادی ممکن است پیامد اجتماعی نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ندیمی ، مجلس ، اقتصاد ، یارانه ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار