جشن انجمن نمایشگران حرکت در دهه تئاتر/ اعلام برگزیده مدالیوم

داوری سلیقه‌ای نیست و با معیار‌های رشته نمایش حرکت انجام می‌گیرد.

علی گودینی بازرس انجمن نمایشگران حرکت در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات مراسم روز جشن انجمن نمایشگران حرکت گفت: این مراسم در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ساعت 18 الی 20 روز جمعه 10 اردیبهشت با حضور پیشکسوتان این عرصه و اساتیدی چون نادر رجب‌پور، اصغر فریدی ماسوله، قلی امانی، شعله گنجینه به همراه یکسری برنامه‌ها اعم از اجرای نمایش و اجرای حرکت، برگزار می‌شود. 

وی افزود: در هر دوره از کارگردان‌هایی که در اغلب کارهایشان از حرکت و فرم استفاده کرده‌اند، تقدیر می‌کنیم. همچنین تقدیر از عزیزانی که کار حرکت می‌کنند، جزو دستور کاری آن روز است.

گودینی در ادامه بیان کرد: امسال اولین دوره داوری آثار حرکتی، برای طراحی حرکت و مجریان حرکت است که از آن‌ها تقدیر می‌شود و جوایزی هر چند اندک به آنان داده می‌شود. علاوه بر این‌ها اهدای مدالیوم به نفر برگزیده یکی دیگر از برنامه‌های این روز بخصوص است که این فرد باید یکسری شرایط داشته باشد؛ افراد با سابقه‌ای که مداوم کار می‌کنند، نو آوری دارند و فاکتورهای دیگری که امتیاز محسوب می‌شود و در صورت به حد نصاب رسیدن این امتیازها به آن شخص،  بزرگترین نشان ویژه خانه تئاتر تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مدالیوم ممکن است به مجری حرکت هم داده شود؛ اما به طور مثال اگر امتیازهای طراح حرکت و مجری حرکت هم‌سطح شود، الویت با طراح است.

معیار انتخاب طراحان و مجری‌ها براساس تخصص، مدرن و خلاق کار کردن، همخوانی داشتن حرکت با موسیقی و همینطور مرتبط بودن با هدف نمایش است که برا اساس این متر و معیارها امتیازهایشان را از داوران می‌گیرند و داوری نه تنها سلیقه‌ای نیست بلکه براساس فن و حرفه، اصول و قانون رشته نمایش حرکت انجام می‌گیرد.

گودینی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: کل مراسم را هیئت مدیره مراسم اداره می‌کنند، سال گذشته اسپانسر داشتیم که هزینه‌های جانبی از این طریق تامین می‌شد. بنابراین امسال ممکن است، همانند سال گذشته بروشور نداشته باشیم یا اینکه تعداد آن محدود باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار