کرمانشاه؛

شیرگاو عامل ابتلا به دیابت

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت:تغذیه نوزادان با شیر گاو عامل مستعد کننده‌ای برای ابتلا به دیابت نوع یک است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمود قاسمی با اشاره به وجود سه نوع دیابت یک، دو و دیابت بارداری، گفت: دیابت نوع یک به طور معمول شیوع بیشتری در دوران کودکی و نوجوانی دارد و برخی عوامل مستعد کننده ابتلا به این بیماری هستند که از جمله آن می‌توان به شیوع عفونت‌های ویروسی در کودکان مانند سرخجه و اوریون اشاره کرد.

وی افزود: همچنین کمبود ویتامین D وتغذیه نوزادان با شیرگاو می‌تواند زمینه ابتلا به دیابت نوع یک را فراهم کند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان با بیان اینکه دیابت نوع یک شروع پرسروصدایی دارد، گفت: کودکان مبتلا به دیابت نوع یک به طور معمول یکباره شروع به آب خوردن زیاد می‌کنند و همین پرنوشی، پرادراری آنها را هم به دنبال دارد.

وی گفت: این کودکان همچنین علامت پرخوری دارند، اما برخلاف پرخوری که دارند به جای افزایش وزن، لاغر می‌شوند که این امر به دلیل دفع قند بسیار از بدن آنهاست.

قاسمی اظهار کرد: این علائم بسیار هشداردهنده است و والدین باید به سرعت با مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کرده و تست قند خوناز فرزند خود بگیرند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان افزود: این امکان وجود دارد که در صورت تشخیص دیرهنگام بیماری و عدم تزریق انسولین، این بیماران به حالت کما و بیهوشی بروند که بسیار خطرناک است.

قاسمی با بیان اینکه دیابت نوع یک درمان قطعی ندارد، گفت: تنها راه کنترل این بیماری تزریق مداوم انسولین است و افراد باید هوشیار باشند و فریب تبلیغاتی که هر از چندگاهی در زمینه درمان قطعی دیابت داده می‌شود را نخورند.

وی افزود: درحال حاضر محققان به دنبال این هستند تا شاید بتوان از طریق پیوند مغز استخوان این بیماری را درمان کرد، اما هنوز نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شیر ، گاو ، ابتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.