همدان؛

خطر افزایش ازدواج های اینترنتی

روانشناسی از خطر افزایش ازدواج های اینترنتی در بین جوانان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خطر افزایش ازدواج های اینترنتیگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم جمشیدی گفت: ورود اینترنت به ایران در کنار تمام محاسن و نو آوریها یی که به دنبال داشت دارای جوانب منفی و آثار سویی نیز بر فرهنگ داشته و تغییرات در شیوه ازدواج جوانان یکی از تبعات ورود این فن آوری در کشور است .

وی تصریح کرد: بی اعتمادی در بین زوج های عمده ترین آسیب ازدواج اینترنتی است چرا که همواره این دغدغه با آنها ست که آیا همسرشان با افراد دیگری هم چت می کند .

جمشیدی گفت: آشنایی در فضای چت روم ها بعد ها در روابط زوج ها تاثیرات عمیقی میگذارد چرا که آنها در مرحله نخست برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی موارد خود را بسیار ایده آل معرفی کنند و این مسا له زمان زیادی طول نخواهد کشید.

وی با اشاره با این که پسران بیشتر بانگرش سر گرمی وارد چت روم می شوند و حاضر به ازدواج نیستند گفت: در نهایت این جامعه زنان هستند که از این شیوه ازدواج آسیب می بینند .

مریم جمشیدی تاکید کرد: بهترین راهکار برای رفع مشکلات ناشی از فضای مجازی فرهنگ سازی است به این معنی که مسئولان فرهنگی جامعه با ارائه مشاوره به والدین و همچنین تولید برنامه های مختلف به آموزش خانواده ها و جوانان بپردازند.

وی با عنوان اینکه شناخت افراد در فضای مجازی نسبت به یکدیگر چهره به چهره نیست بسیاری از کاربران درصد فریب بکدیگر بر آمده و به ارائه اطلاعات غیر واقعی می پردازند که این روند نه تنها به ازدواج منجر نشده بلکه به موضوعی سر گرم کننده تبدیل  می شود که بی توجهی به آن آسیب های زیادی را به دنبال دارد .

جمشیدی تصریح کرد: آمار قابل توجهی از این ازدواج های اینترنتی در سا ل اول به طلاق منجر میشود و ناهنجاری های اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت .

وی یاد آور شد: بهترین اقدام یا فرایند قبل از ازدواج و در این آشنایی توصیه های والدین و بزرگترها زندگی پایدار و با دوام را تضمین می کند اگر چه متاسفانه در عصر کنونی آداب سنتی و اجتماعی جای خود را به آشنایی های خیابانی ،ارتباط تلفنی و اینترنتی داده است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.