اردبیل؛

انتخاب استان اردبیل به عنوان پایلوت کشوری در تامین لوازم توانبخشی معلولان

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان پایلوت کشوری تامین امکانات و لوازم توانبخشی معلولان انتخاب شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی شریفی افزود: استان اردبیل به عنوان پایلوت کشوری تامین امکانات و لوازم توانبخشی معلولان انتخاب شده که این امر زمینه‌ساز ارائه خدمات هر چه بیشتر به این قشر شده است.

وی از تامین تمامی امکانات توانبحشی برای همه معلولان استان در سال گذشته خبر داد و افزود: برای اینکه بتوانیم در تامین معیشت خانواده‌های دارای دومعلول در سطح استان گام‌های مهمی را برداریم خدمات ویژه مسکن برای خانواده‌های دومعلول و بیشتر در استان ارائه می‌شود تا این خانواده‌ها صاحب خانه شده و از دغدغه آنها در این زمینه کاسته شود.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل بهزیستی استان اردبیل افزود: برای احداث و یا خرید مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر 30 میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت و 18 میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده‌ها در استان اردبیل ارائه می‌شود.

شریفی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش معلولیت‌های در سطح استان اردبیل گفت: طرح‌های غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان در سطح استان اجرا می‌شود تا بتوانیم در صورت مشاهده موارد مشکوک بررسی‌های لازم را در آنها انجام داده و با درمان به موقع از بروز مشکلات و اختلالات جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 150 نوع خدمت به معلولان و اقشار محروم در سطح استان اردبیل ارائه می‌شود تا بتوانیم با این خدمات‌رسانی زمینه کاهش دغدغه‌ها و مشکلات این قشر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار