محسنی بندپی در همایش مددکاری اجتماعی مطرح کرد:

ثبت سالانه 800 هزار ازدواج در کشور /هزینه 48 میلیون تومانی آزمایشات ژنتیك در سال

رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: سالانه بالغ بر 800 هزار ازدواج در كشور ثبت می‌شود که 30 درصد از این ازدواج‌ها فامیلی و از این تعداد 240 هزار (20 درصد) نیازمند آزمایشات ژنتیکی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی كشور در همایش مددكاری اجتماعی و مطالبه گری اجتماعی كه امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت:مطالبه گری اجتماعی به منزله ی خواسته های مردم و حقوق شهروندی مطرح می شود در همین راستا تمامی مردم، مسئولان و دستگاه ها با توجه به مسئولیتی كه دارند موظف هستند در این خصوص پاسخ‌گویی لازم را داشته باشند.

وی گفت:اما متاسفانه امروز آنچه به غلط نهادینه شده است تنها دولت به عنوان مسئول شناخته و مطرح است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور با بیان‌این‌که به لحاظ قانونی برخی از دستگاه ها ناظر هستند، ادامه داد:مهم ترین دستگاهی كه می تواند در این راستا ایفای نقش كند رسانه ها هستند.

محسنی بندپی بیان كرد: البته مردم از مددكارهای  اجتماعی كه به عنوان متخصص در این حوزه فعالیت می كنند انتظار دارند كه در راستای طلب اجتماعی آن ها گام بردارند.

وی با بیان این‌که دولت خود را در حوزه سلامت پاسخگو می‌داند، تصریح كرد:سازمان بهزیستی نیز توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی دارد كه به طور مثال بیش از 60 درصد از امور درمان افراد توسط این سازمان انجام می‌ شود.

رئیس سازمان بهزیستی كشور ادامه داد:نگاه دولت به مسائل اجتماعی نگاهی تخصصی و علمی است كه در این مسیر از نظرات کارشناسان و محققان نیز قطعا استفاده می‌کند.

*راهبردهای سازمان بهزیستی در حوزه مسائل اجتماعی

محسنی بندپی در ادامه این همایش به راهبردهای سازمان بهزیستی اشاره كرد و گفت: نخستین راهبرد سازمان استقرار نظام رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی است تا با این کار بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم و در همین راستا در برنامه ششم نخستین حکم پیشنهادی سازمان استقرار نظام رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی بود.

وی ادامه داد:دومین راهبرد، بررسی و آسیب‌شناسی کارهای اجرایی در سازمان است به طور‌ی‌که در این بخش بررسی‌هایی در حوزه مراکز درمانی در ماده 15 انجام شده است و حتی صدور مجوز کمپ‌ها را برای یك سال متوقف شد و در نهایت با بازنگری انجام شده آئین‌نامه مربوطه در قالب پروتکل جدید مراکز ماده 15 تهیه و در اسفند ماه ابلاغ شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: گسترش، احیاء و طراحی برنامه‌های پیشگیری سومین راهبرد سازمان بهزیستی است.

محسنی بندپی با بیان این‌که با اقدامات پیشگیرانه می توان از تولد کودکان معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی جلوگیری كرد، گفت : سالانه بالغ بر 800 هزار ازدواج در كشور ثبت می‌شود که 30 درصد از این ازدواج‌ها فامیلی و از این تعداد 240 هزار (20 درصد) نیازمند آزمایشات ژنتیکی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور بیان کرد: با توجه به این‌كه برای انجام هر آزمایش یک میلیون تومان هزینه برآورده شده است ،سازمان بهزیستی 48 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در سال 95 در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار