ادعای پایگاه صهیونیستی: آب سنگین ایران نشان از تلاش این کشور برای رسیدن به سلاح اتمی دارد

یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد وجود آب سنگین در ایران دلیل محکمی برای اثبات تلاش این کشور در جهت رسیدن به تسلیحات اتمی است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه صهیونیستی بریکینگ اسرائیل نیوز در گزارشی به قلم "آدام الیاهو برکویتز" مدعی شد: آمریکا با خرید 32 تن آب سنگین تولید شده در ایران موافقت کرده است، این حجم از آب سنگین بخشی مهم در ساخت سلاح هسته‌ای است و نشان می‌دهد ایران به دنبال ساخت تسلیحات اتمی بوده است.

پایگاه صهیونیستی در ادامه مدعی شد: آمریکا باوجود آگاهی از این مطلب، نه تنها حاضر به خرید آب سنگین ایران شده است؛ بلکه با چشم‌پوشی بر فعالیت‌های غیرقانونی این کشور در ساخت بمب اتم، ژوئن گذشته (تیر94) توافقنامه هسته‌ای را با ایران امضا کرد. جالب انکه خرید آب سنگین ایران در همان توافق هسته‌ای قید شده بود، این بدان معناست که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، از فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای ایران آگاهی داشت و اینگونه تبلیغ کرد که با امضای توافق هسته‌ای، مانع از دسترسی ایران به تسلیحات اتمی شده است.

قرارداد فروش آب سنگین ایران به آمریکا جمعه گذشته در وین و با حضور نمایندگان 6 کشور حاضر در مذاکرات هسته‌ای، نهایی شد. قرار است آب سنگین ایران در آزمایشگاه ملی "اوک ریج" در ایالت تنسی آمریکا ذخیره سازی شود. سپس این حجم از اب سنگین به شرکت‌های خصوصی فروخته خواهد شد تا در مصارف تجاری مانند ساخت قطعات نیمه رسانا و یا تجهیزات فیبر نوری بکار روند.

پایگاه صهیونیستی در ادامه نوشت: آب سنگین، محصول جانبی رآکتورهای هسته‌ای است که سوخت برای تسلیحات اتمی تولید می‌کنند. این سوخت برای تولید پلوتونیوم کاربرد دارد و نشان می‌دهد ایران با ساخت پلوتونیوم به دنبال تولید تسلیحات اتمی بوده است. آب سنگین در رآکتورهای تعدیل‌کننده، نیز استفاده می‌شوند که با سبک کردن آب، تریتیوم تولید می‌کنند و این ماده نیز در ساخت سلاح اتمی کاربرد دارد. به موجب توافق هسته‌ای، ایران می‌تواند فقط از اب سنگین نیروگاه اراک استفاده کند و مازاد آب سنگین و اورانیوم غنی شده را در بازارهای به فروش رساند.

برخی منتقدان غربی و سیاستمداران آمریکایی که مخالف توافق هسته‌ای ایران هستند، مدعی شدند: آمریکا نباید بابت دریافت آب سنگین ایران به این کشور پولی پرداخت کند، در حقیقت واشینگتن محصولی را از ایران می‌گیرد که اساسا این کشور اجازه تولید ان را نداشته است.

این درحالیست که برخلاف ادعای پایگاه صهیونیستی، آب سنگین مصارف پزشکی دارد و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با مخدوش کردن این واقعیت، وجود آب سنگین را در ایران صرفا بنا به دلایل نظامی مرتبط کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار