برنامه آگاهی از بلوغ در دوره متوسطه مدارس اجرا می شود

مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از اجرای برنامه آگاهی از بلوغ در مقطع متوسطه مدارس خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقش دانش آموزان در تامین سلامت جامعه گفت: اگر برنامه ای که برای آموزش دانش آموزان درنظر داریم به خوبی پیش رود، بار بیماری در کشور کاهش پیدا می کند و در نتیجه ی آن میزان مرگ و میر به ویژه در نوجوانان و جوانان کم می شود.

وی با بیان این که مشکلات تغذیه ای در نوجوانان و جوانان به وفور دیده می شود، عنوان کرد: نوجوانان و جوانان از لحاظ تغذیه ای و رشد و نمو در شرایط مناسبی نیستند، بنابراین باید تغذیه صحیح، تحرک و ورزش، مراقبت از خود و خانواده را به آنها آموزش دهیم.

وی افزود: برنامه های آموزشی برای دانش آموزان از سال 94 آغاز شده است ولی امسال به صورت جدی تر و با مشارکت سازمان های دیگر پیش می رود که بخشی از این برنامه در قالب کتاب، فیلم و سی دی در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و بخشی از آن هم از طریق مربیان به دانش آموزان آموزش داده می شود.

مطلق ادامه داد: امسال برنامه ای با همکاری آموزش و پرورش برای آگاهی دانش آموزان از بلوغ و نشانه های آن در مقطع متوسطه دخترانه داریم که تا پایان سال برای مدارس پسرانه نیز اجرا می شود.

وی تاکید کرد: برنامه معاینه دانش آموزان را جلوتر آوردیم، به طوری که 700 هزار پیش دبستانی از لحاظ جسمی، روحی و روانی معاینه شدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار