شهرکرد؛

ویژه برنامه های هفته بزرگداشت کارگر در چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر و همزمان با سراسر کشور، ویژه برنامه های مختلفی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، با تبریک و گرامیداشت هفته کارگر، گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر و همزمان با سراسر کشور، ویژه برنامه های مختلفی در این استان اجرا می شود.

سید عباس جزایری افزود: در اولین روز هفته کارگر، یکشنبه 5 اردیبهشت با عنوان «کارگران، امام و انقلاب اسلامی»، مدیران و کارکنان ادارات و سازمان های تابعه و جامعه کارگری در سراسر استان بمنظور تجدید پیمان و ادای احترام به مقام امام و شهدا، قبور مطهر شهدا را غباروبی و عطر افشانی کردند. همچنین زنگ كار و تلاش در این روز، در مدارس استان نواخته شد.

وی اضافه کرد: در روز دوم این هفته، دوشنبه 6 اردیبهشت با عنوان «کار، سلامت و نشاط اجتماعی»، از کارخانجات، شرکت ها و واحدهای کارگری و همچنین واحدهای کارگری تحت پوشش تأمین اجتماعی بازدید و از کارگران این واحدها با اهدای گل تجلیل می شود، همچنین مسابقات ورزشی کارگران در رشته های مختلف در سراسر استان برگزار خواهد شد.

جزایری ادامه داد: در سومین روز از هفته کارگر، سه شنبه 7 اردیبهشت با عنوان «امید به آینده و تأمین اجتماعی» نیز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در واحدهای تولیدی، کانون بازنشستگان و بیمارستان تأمین اجتماعی، ضمن تجلیل از خدمات آنان، مشکلات و مسائل مربوطه بررسی می شود.

وی گفت: در روز چهارم هفته کارگر، چهارشنبه 8 اردیبهشت با عنوان «کارگران، اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی» هم همایش گرامیداشت هفته کارگر و بسیج کارگری، با هدف تبیین اقتصاد مقاومتی و با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار و از 30 کارگر نمونه استان تجلیل می شود.

جزایری اضافه کرد: در پنجمین روز هفته کارگر، پنج شنبه 9 اردیبهشت با عنوان «زنان، کار و توسعه اجتماعی» نیز از واحدهای تولیدی که زنان در آنها مشغول به فعالیت هستند، بازدید و از تلاش زنان در عرصه کار و تولید تقدیر می شود. همچنین در این روز، از خانواده کارگران هم قدردانی خواهد شد.

وی گفت: در روز ششم هفته کارگر، جمعه 10 اردیبهشت با عنوان «کار، مهارت و معنویت» هم از کارگران واحدهای تولیدی و مهارت آموزان تجلیل می شود. همچنین مراسم ختم صلوات و قرآن کریم برای شهدای کارگری در مراکز تولیدی، و شرکت مدیرکل و مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و تشکلات کارگری و کارفرمایی در نمازهای عبادی سیاسی جمعه، از دیگر برنامه های این روز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در روز شنبه 11 اردیبهشت، برابر با روز جهانی کار و کارگر نیز در جشن های متنوع فرهنگی با حضور جامعه کارگری و تشکلات کارگری و کارفرمایی در واحدهای کارگری استان برگزار و از کارگران ایثارگر و جانباز شاغل تجلیل می شود.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه، به عنوان هفته كار و كارگر، و اول ماه می میلادی، برابر با 11 اردیبهشت، روز جهانی كارگر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار