پیگیری بیمه سلامت هنرمندان/نظام بودجه‌‌نویسی در کشور اشتباه است

وزير بهداشت گفت:قرار گرفتن هنرمندان تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان، حتما پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دیدار شورای عالی خانه هنرمندان با اشاره به وعده های عملی نشده خانه تاتر گفت: امیدواریم برنامه های خانه ی هنرمندان مثل برنامه های خانه ی تاتر نباشد؛ البته متولی اصلی وزارت ارشاد است.
وی افزود: وزارت ارشاد به عنوان میزبان و وزارت بهداشت و وزارت كار به عنوان میهمان، باید برای حل مشكلات جامعه هنرمندان دست به كار شوند. ما علاقه مندیم هركاری از دستمان برآید انجام دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات دولت در گذشته برای جامعه هنرمندان، بیان كرد: دولت در گذشته به طور مقطعی اقدامات خوبی صورت داده است اما ادامه پیدا نكرد. جلسه ای هم در این خصوص داشتیم اما خروجی مطلوب را شاهد نبودیم.

هاشمی اظهار داشت: قرار گرفتن هنرمندان تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان، حتما پیگیری می شود؛ در بحث معاینات هم كه پیشنهاد بیمارستان محب، پیشنهاد خوبی است و امیدواریم تصمیمات لازم امشب گرفته شود.

وزیر بهداشت با اشاره به حال كنونی عباس كیارستمی و شجریان، اذعان داشت: برای این دو هنرمند آرزوی سلامتی می كنیم و هر كاری از دستمان برآید، انجام می دهیم. البته متاسفانه زمانی متوجه بیماری شدیم كه اقدامات درمانی ممكن است ،مؤثر واقع نشود. عباس كیارستمی هم مشكل جدی به غیر از دوره ی نقاحت ندارند.

وی ادامه داد: خدمات ما سطحی و مقطعی است و ما به دنبال ساختار نظام مند و بدون تبعیذ هستیم. جامعه ی هنرمندان می توانند در بخش های آگاهی بخشی، هشدار و توانمندسازی مردم كمك كننده باشند.

هاشمی چاقی و پیری را 2 عاملی خواند كه به شدت مردم را گرفتار كرده است و افزود: آسیب های اجتماعی نیز كه زایده ی اعمال ماست ،نباید مورد غفلت قرار گیرند.

وی توضیح داد: در حوزه ی سلامت برخورد با معلول، كاری است كه انجام می شود ، البته شبكه ای برای رعایت بهداشت، تذكر به مردم، قد و وزن و فشار در نظر گرفتیم كه در برخی استانها كامل شده است. تاكنون به ازای هر سه هزار ایرانی یك مراقب سلامت، به ازای هر ١٢ هزار و ٥٠٠ ایرانی یك پایگاه سلامت و به ازای هر چهار هزار و ٥٠٠ ایرانی یك مركز جامع خدمات درمانی داریم.

وزیر بهداشت افزود: در گذشته ٧٠ درصد جمعیت در روستاها زندگی می كردند اما اكنون این نسبت معكوس شده و وضعیت روستاها مناسب شده است. مشكل جدی در حاشیه شهرها است. اصل مشكل پیشگیری است كه با تخصیص اعتبار هم حل نمی شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: اگر همین روند را پیش بگیریم ظرف یك دهه آینده باید 2 هزار و ٥٠٠ میلیارد هزینه دیالیز كنیم.

نظام بودجه‌‌نویسی در کشور اشتباه است
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با شورای عالی خانه هنرمندان در جمع خبرنگاران گفت: امسال تخفیف بودجه کمترین رشد را داشته و به طور کلی نظام بودجه‌نویسی در کشور اشتباه است.

وی ادامه داد: این که راجع به بسیاری از مسائل اظهار نظر می‌کنیم و هیچ اقدام مثبتی انجام نمی‌دهیم و کار غلط خود را ادامه می دهیم؛ تأسف بار است. در کشور ما تاکنون بودجه‌ای که روی کاغذ پیاده شده، تحقق نیافته است.

هاشمی اظهار داشت: نباید اعتباری که روی کاغذ ثبت می‌شود ،بودجه نام‌گذاری کرد بلکه پولی را که دریافت می‌کنیم بودجه نام دارد. امیدواریم حداقل 70 درصد اعتباری که در نظر گرفته شده تخفیف پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سال گذشته سال سختی بود، یادآور شد: تورم در حوزه سلامت یک و نیم برابر نرخ تورم است و امسال در حوزه بودجه بیشتر از 2 و نیم درصد رشد نداشتیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر ناکاملی پوشش بیمه سلامت ایرانیان گفت: وضعیت پوشش بیمه سلامت ایرانیان خوب بوده و مشکل تأمین منابعی که تعهد کرده بود. بیمه سلامت ایرانیان چندین ماه است به بیمارستان‌های خصوصی، شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بدهکار است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار