تکنولوژی حلقه گمشده صنعت کشور/ باید فضای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود

نخستین قدم برای توسعه صنعت کشور دستیابی به تکنولوژی روز دنیا و ایجاد ارتباط مناسب با سایر کشورها است چرا که این امر سبب ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار می شود.

علی سنگینیان عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نگاه غالب در جذب سرمایه گذار خارجی طی سالهای گذشته صرفا تزریق نقدینگی به پیکره اقتصاد کشور بوده تفکری که در تمام دنیا رد شده است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار خارجی باید همراه با توسعه منابع مالی، تکنولوژی و دانش مدیریت خارجی باشد تا از این طریق میزان تولیدات و کیفیت محصولات رشد یابد اما نباید صرفا خریدار تکنولوژی باشیم بلکه باید به ایجاد تکنولوژی نیز بپردازیم.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: براساس آمار سطح بهره وری نسبت به امکانات موجود در کشور بسیار پایین است که همین امر از استفاده نادرست منابع و پتانسیل موجود ناشی می شود.

سنگینیان، علت این امر را نبود تکنولوژی به روز دانست و عنوان کرد: کارخانه های کشور از نبود فن آوری به روز در کشور رنج می برند.

***سطح تکنولوژی در کشور مطلوب نیست

حسین سلیمی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سطح تکنولوژی در کارخانه های کشور چندان مطلوب نیست و همین امر بهره وری واحدهای تولیدی را کاهش داده است.

وی اظهار داشت: تحقق رشد اقتصادی 6 درصدی تنها به جذب سرمایه گذار محدود نمی شود بلکه  انتقال تکنولوژی روز نیز در این مسیر بسیار با اهمیت است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: قدم اول برای دستیابی به تکنولوژی روز دنیا  ارتباط با کشورهای پیشرفته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار