اراک؛

دو میلیون و 100 اهدا کننده خون در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت : سال گذشته بیش از دو میلیون 100 اهدا کننده خون حدود 5 میلیون لیتر فرآورده خونی اهدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، دکتر علی اکبر فتح الله پور در اولین جلسه همکاری های منطقه ای استانی انتقال خون در اراک گفت: در سال 94 بیش از 180 هزار لیتر پلاسما که مازاد بر مصرف بیمارستانی بوده تهیه و به شرکت های پالایشگر جهت تبدیل به فاکتور8 و فاکتور 9 و ivij و آلبومین ارسال شده است که این میزان پلاسمای ارسال شده، باعث کاهش 17 میلیون دلار در قیمت داروهای مشتق از پلاسما شده است .

وی گفت: در استان مرکزی حدود 5 هزار لیتر از پلاسمای مازاد اهداکنندگان که مصرف بیمارستانی نداشته است ، بمنظور تبدیل به داروهای مشتق از پلاسما به خارج ارسال شده و ارزش اقتصادی آن براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی 130 دلار است ، که حدود دو و شش دهم میلیارد تومان برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در حال حاضر 500 هزار اهدا کننده مستمر و 1 میلیون اهداکننده باسابقه و بار اولی در کشور داریم.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی هم گفت: این جلسه با حضور استان های مرکزی ، تهران ، البرز ، قم و سمنان با هدف انتقال تجربیات استانها و ایجاد یک فضا و بستری برای توسعه فعالیت های علمی و فنی با حمایت سازمان انتقال خون کشوربرگزار شده است.

مهدویانی افزود: سال گذشته 53 هزار نفر به سازمان انتقال خون استان مرکزی مراجعه کردند که 43 هزار نفر موفق به اهدا خون شده که از این افراد یعنی در حدود 50 هزار لیتر خون( 25 هزار واحد پلاسما) به سازمان انتقال خون کشور ارسال شده است.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، انتقال ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.