این روزها پركاری اتهام است

یك نویسنده كودك و نوجوان با اشاره به تعدادی از آثار در دست چاپ و منتشر شده خود، گفت: این روزها پركاری اتهام است و افرادی مانند من، مورد سوءظن قرار می‌گیرند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهری ماهوتی، نویسنده و شاعر كودک و نوجوان، درباره تازه‌ترین آثار خود كه در نمایشگاه كتاب امسال عرضه خواهد شد، اظهار كرد: كتاب‌های «بنگ و بنگ و بنگ، شكار زرنگ» با تصویرگری مینو مهدویان، «قلپ قلپ آب» با تصویرگری سارا خدامان، «چشمه ماه» با تصویرگری سمیه محمدی، «شیرشاه و خرگوش شجاع» با تصویرگری آرزو قلی‌زاده، «جنگ جویان كوچک» با تصویرگری علی عطایی و «قار و قار و قار، كلاغ و مار» به تازگی و در قالب مجموعه قصه نمایش كودكان توسط انتشارات سوره مهر در نمایشگاه كتاب عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: موضوعات این كتاب‌ها برگرفته از كتاب‌ها و داستان‌های كهن فارسی همچون كلیله و دمنه است كه به صورت منظوم و برای گروه سنی كودكان نوشته‌ام تا با اصل آثار تفاوت داشته باشد و بازنویسی صرف نباشد. این مجموعه كتاب‌های كودك همچنین در قالب قصه نمایشی نوشته شده‌اند و شخصیت‌های هر داستان در ابتدا معرفی می‌شوند و به صورت نمایشنامه شعرگونه داستان روایت می‌شود.

ماهوتی با اشاره به انتشار كتاب «خنده پله پله» اظهار كرد: این اثر نیز در برگیرنده مجموعه شعر برای خردسالان است. این اثر در 8 جلد كه هر جلد آن 10 قصه دارد، توسط انتشارات مدرسه عرضه شده است.

این نویسنده و شاعر كودك و نوجوان همچنین گفت: 3 جلد كتاب با عنوان‌های «سلام خدا، اجازه؟» ، «چه كاره‌ی، مال كدوم اداره‌یی؟» و «باشی، باشی، چه كاره باشی؟» را توسط انتشارات «به‌نشر» در دست چاپ دارم و امیدوارم در نمایشگاه كتاب، این آثار نیز عرضه شوند.

وی اظهار داشت: كتاب «دوست كلنگ و تیشه» نیز یكی دیگر از آثارم است كه در مجموعه‌ای با عنوان «چیست این، چیست آن» توسط نشر شهر به بازار كتاب عرضه می شود. كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان نیز دو اثر از من با عناوین «قهری برو، آشتی بیا» و «بچه تیرآهن» و لوح فشرده «كدو رسید به خونه» برای خردسالان را منتشر كرده است.

ماهوتی افزود: كتاب «تولد یك ستاره» نیز در مجموعه‌ای در رابطه با زندگی پیامبران الهی توسط نشر علمی فرهنگی منتشر می‌شود. نشر پیدایش نیز مجموعه‌ای شعری از من برای خردسالان با عنوان «كفش‌های جیك جیكی» منتشر كرده است. كتاب‌های «روزهای خاكستری» و «بچه‌های مرد» دو اثر دیگری است كه به خاطرات ایثارگران در دوران دفاع مقدس و زمان اسارت می‌پردازد و توسط نشر ایثارگران منتشر و در نمایشگاه كتاب عرضه خواهد شد.

این نویسنده با اشاره به اینكه آثار دیگری هم در نوبت چاپ دارد، گفت: متاسفانه خیلی نمی‌توان در این رابطه صحبت كرد. چرا كه این روزها پركاری اتهام است و افرادی مانند من، مورد سوءظن قرار می‌گیرند. افرادی مانند من هستند كه تمام زندگی خود را وقف كارشان كرده‌اند و ترجیح داده‌اند تمام موقعیت‌های خود را رها كنند و به كار نوشتن مشغول باشند.

وی ادامه داد: گاهی از نوشتن‌ها و خواندن‌های مداوم خسته می شوم. زمانی كه برای خواندن می‌گذارم چند برابر زمان نوشتن است و گاهی با خود می‌گویم كاش خدا عمر دوباره به من می داد تا می‌توانستم بیشتر بخوانم. اگر با اطلاعات دقیق بودیم، می‌توانستیم شگفت‌انگیز بنویسیم.

ماهوتی با بیان اینكه در عرصه هنر، در میان‌‍سالی تازه باید شروع به خلق اثر كرد، گفت: برای كار هنری مناسب و با كیفیت خلق كردن، باید زمان زیادی را صرف كرد. چند روز پیش، یكی از آثار نادر ابراهیمی را ورق می‌زدم و دیدم كه مدت زیادی ایستاده كنار كتابخانه در حال مطالعه این اثر هستم و با خود می‌گویم چقدر با این گونه شخصیت‌ها فاصله داریم. پس از گذشت این سال‌ها از حضورم در ادبیات كودك و نوجوان، هنوز جرئت ندارم به خودم بگویم نویسنده و بر روی آثارم می‌نویسم «نوشته» و یا «سروده» مهری ماهوتی.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار