بندرعباس؛

رئيس دانشگاه علوم پزشكي :7 درصد ازمردم هرمزگان مبتلا به ديابت هستند

براساس بررسی های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، 7 درصد از مردم هرمزگان به دیابت و نزدیک به 15 درصد به فشار خون بالا مبتلا هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هزار و700 پرونده بیماران دیابتی در مرکز بیماران خاص ابوریحان شهرستان بندرعباس تشکیل شده است .  
شکاری افزود: بیماری خاموش دیابت در استان هرمزگان به علت مهاجر پذیربودن و وجود فرهنگهای مختلف و استفاده از فست فود ها در مقایسه با شهرهای سنتی بیشتر است .  
پزشک متخصص مرکز دیابت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت :90 درصد بیماران دیابتی از نوع دوم هستند که 60 درصد آن را زنان تشکیل می دهند و در برگیری آن در سنین بزرگسالی و افراد بالغ بیشتر است .
احمد بهزاد افزود : در بین 4 نوع دیابت موجود خطرناک ترین آن دیابت نوع دوم است که عوامل ارثی و محیطی مهمترین عامل ایجاد این بیماری است.
وی گفت : روزانه 40 بیمار به مرکز دیابت دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه می کنند و پیش بینی می شود تا 20سال آینده شمار مبتلایان به بیماری دیابت 2 برابر شود.  
پزشک متخصص مرکز دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: 50 درصد بیماری دیابت بدون علائم است و شایع ترین علائم آن پرنوشی وپرادراری است .
بهزاد گفت : تغییر سبک زندگی ، تحرک کافی ، کنترل وزن ، چربی و فشار خون ، پرهیز از شیرینی ها و چربی ها و انجام فعالیت های ورزشی از راههای پیشگیری بیماری دیابت است.
پزشک متخصص مرکز دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : خوردن ماهی ، بامیه ، در درمان دیابت موثر است .  
افراد بالای 45 سال باید هر سال قند خون خود را اندازه گیری کنند تا از این بیماری پیشگیری شود.
تاکنون 5میلیون افراد مبتلا به دیابت در کشور شناسایی شده است.
از 1تا 7 اردیبهشت به نام هفته سلامت و شعار غلبه بر دیابت نامگذاری شده است .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار