گونه در خطر انقراض جهانی به گل نشست

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان گفت: نهنگی‌ با لاشه‌ فاسد و پوسیده و به طول 10 متر در سواحل نقاشه کندالو شهرستان قشم به گل نشست.

عسگری رئیس محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لاشه نهنگ به گل نشسته در سواحل جزیره قشم اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قشم طی گشت و پایش در نوار ساحلی با لاشه نهنگی به طول 10 متر مواجه شده‌اند که جریان موج آن را به ساحل رسانده است.

وی در خصوص علت مرگ این نهنگ گفت: به دلیل پوسیدگی فساد و متلاشی شدن بدن این گونه امکان بررسی و بدست آوردن دلیل مرگ مهیا نیست.

 رئیس محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان با بیان این‌که هر ساله در این فصل بعد از مانور‌های نظامی دریایی با تلفات آبزیان این عرصه مواجه هستیم،افزود: این نهنگ به گل نشسته در ساحل نقاشه کندالو شهرستان قشم به احتمال زیاد از گونه براید بوده که درطول سال گذشته تعداد تلفات این گونه به 2 قطعه رسیده بود.

عسگری تاکید کرد: تمامی گونه‌های پستانداران دریایی موجود در خلیج فارس و عمان اعم از نهنگ‌ها و دلفین‌ها به عنوان گونه‌های تحت حمایت و در معرض خطر انقراض جهانی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار