پل خلیج فارس مشکلی حقوقی دارد نه اعتبار/ نبود سرمایه پروژه ها را به خواب فرو برد

مدیر عامل شرکت توسعه گفت: تامین اعتبار تنها مشکل پل خلیج فارس نیست بلکه این پل از لحاظ قانونی تعیین و تکلیف شود.

پل خلیج فارس مشکلی حقوقی دارد نه اعتبار/نبود سرمایه پروژه ها را به خواب فرو بردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، باقری نژاد مدیر عامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری قشم در خصوص برنامه های توسعه صادرات در سال جاری اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال در راستای توسعه صادرات، جذب سرمایه گذاران، اعتبار تکنولوژی و پایدار کردن و استفاده در منطقه آزاد مذاکراتی با شرکت های مختلف هواپیمایی آغاز کردیم که امیدواریم این مذاکرات به زودی به نتیجه برسد به نحوی که با انتقال هواپیما و ایجاد آشیانه برای تعمیرات، آموزش و اشتغال پایدار در منطقه آزاد شاهد باشیم.

وی با اشاره به توسعه بخش های فولاد در منطقه آزاد گفت: برای توسعه بخش های فولاد و پتروشیمی در منطقه آزاد با توجه به تامین خوراک منطقه و ابلاغ از سوی وزارت نفت برای توسعه بخش پالایشگاهی و همچنین برای تکمیل پروژه شبکه ارتباطی پل خلیج فارس مذاکراتی بسیار جدی با کشورهای علاقمند سرمایه گذاری در این حوزه ها آغاز کردیم و در برخی این زمینه ها تفاهمنامه جدی امضا شده که امیدواریم تا قبل از سال شاهد راه اندازی و اجرا شدن عملیات برخی از پروژه ها باشیم.

باقری نژاد با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها به سبب نداشتن سرمایه کافی نیمه کاره ماندند بیان کرد: بزرگترین مشکلات ما برای تکمیل پروژه در منطقه آزاد قشم و سرزمین کمبود منابع ارزان قیمت است اما می توان گفت که به دنبال اقداماتی از جمله ایجاد مرکز مبادلات بین المللی تجاری قشم در این منطقه هستیم که در این راستا مذاکراتی با شرکت های معتبر ژاپنی آغاز کردیم که امیدواریم با انتقال دانش و تجربه ایجاد شرکت های معتبر در منطقه آزاد موسسات کارگزاری بین المللی و به عبارتی ابزار مشوقی برای جذب سرمایه گذاران در منطقه مهیا کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه در خصوص ایجاد شعب مستقل در منطقه بیان کرد: در واقع ما با بانک های ژاپنی، عمانی، روسی و چینی مشغول مذاکرات مستمر و جدی هستیم اما متاسفانه تا کنون به نتیجه ای نرسیدیم که امیدواریم این موضوع تا پایان سال به نتیجه ای رضایت بخش دست بیابد.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری پل خلیج فارس یادآور شد: پل خلیج فارس تنها مشکل آن تامین اعتبار نیست چرا که می بایست از لحاظ قانونی آن را تعیین و تکلیف کرد و به همین خاطر بین شورای عالی مناطق آزاد و هیئت دولت مذاکرات جدی داشتیم که با توجه به دستوری که معاون اول رئیس جمهور دادند و همچنین با نشستی که طی چند روز آینده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داریم امیدواریم تعیین تکلیف حقوقی آن انجام شود.

باقری نژاد در ادامه افزود: در راستای تامین اعتبار پل خلیج فارس اقدامات خوبی انجام شده که به محض وضعیت حقوقی قطعا آن را به ثمر اطلاع خواهیم رساند.

مدیر عامل شرکت توسعه با اشاره به سرمایه گذاری در زمینه ایرلاین ها بیان کرد: توسعه تنها از راه های زمینی، هوایی و دریایی اتفاق می افتد و به همین خاطر باید راهی برای جذب سرمایه گذاران و آورده آنها به سرزمین خود داشته باشیم و به همین خاطر می توان گفت که توسعه ناوگان هواپیمایی در منطقه آزاد قشم یکی از ابزارهای توسعه و جذب سرمایه گذاران خارجی است.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته مذاکراتی با شرکت های معتبر هواپیماسازی دنیا آغاز شده عنوان کرد: از چند ماه گذشته در پی مذاکرات با شرکت های معتبر تفاهمنامه هایی منعقد شده و همواره در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی به دنبال توسعه ناوگان هوایی و ایجاد اشتغال پایدار هستیم.

گفتنی است که شرکت های خارجی در منطقه آزاد سرمایه گذاری های لازم را انجام خواهد داد و در پی آن آشیانه ای برای مرکز تعمیرات و بحث آموزش خواهیم داشت امیدواریم این امر تا قبل از سال به وقوع بیانجامد.

انتهای پیام/
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار