سیسی: به ادامه همکاری با آمریکا خوشبینیم

رییس جمهور مصر اعلام کرد این کشور به ادامه همکاری و هماهنگی با آمریکا برای مقابله با چالش‌های کنونی خاورمیانه خوشبین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الاخباریه مصر، رییس جمهور مصر روز شنبه اعلام کرد کشورش به ادامه همکاری و هماهنگی با آمریکا برای مقابله با چالش‌های کنونی در منطقه خاورمیانه خوشبین است. 

عبدالفتاح سیسی در نشست با ژنرال جو دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت: «همکاری‌های منطقه‌ای آمریکا و مصر می‌تواند باعث کنترل تهدیدهای مشترک شود.» 

وی از علاقه‌مندی مصر به برقراری روابط راهبردی با آمریکا و توسعه روابط همکاری دوجانبه در همه زمینه از از جمله امنیتی و نظامی خبر داد. 

وی همکاری نظامی و امنیتی را یکی از زمینه‌های مهم همکاری بین دو کشور مصر و آمریکا توصیف کرد. 

رییس جمهور مصر به تلاش‌های مصر در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اشاره و بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه و تدوین راهبرد فراگیر و اتخاذ تدابیر امنیتی و نظامی تاکید کرد. 

ژنرال دانفورد نیز در این نشست مشترک بر علاقه‌مندی کشورش به تقویت «روابط شراکت» با مصر تاکید کرد و گفت: «دو کشور مصر و آمریکا اکنون نیز همکاری سازنده‌ای در همه زمینه‌ها از جمله امنیتی و نظامی دارند.» 

وی بر اهمیت نقش محوری مصر در منطقه خاورمیانه تاکید و آن را پایه و محور اصلی برقراری صلح و ثبات توصیف کرد. 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر علاقه‌مندی کشورش به گسترش هماهنگی و رایزنی با مصر تاکید کرد و این کشور را شریک مهمی برای آمریکا دانست. 

ژنرال دانفورد همچنین از تلاش‌های مصر در زمینه مبارزه با تروریسم ستایش و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های قاهره و واشینگتن در این زمینه ادامه یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سیسی یک دیکتاتوره
آخرین اخبار