سردار جلالی؛

به دنبال افزایش سهم در فضای مجازی هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: به دنبال آن هستیم که سهم 3 درصدی ایران را در تولید محتوای مجازی دست کم به 15 درصد افزایش دهیم.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه سهم کشور ما از تولید محتوا در فضای مجازی پایین است و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران مدعی ارائه الگوی اسلام ناب ، مردم سالاری دینی و آموزه‌های دینی، آموزشی و علمی می‌باشد این موضوع شایسته کشورمان نیست.

وی سهم ایران را در این حوزه 3 درصد عنوان کرد و افزود: برای آنکه بتوانیم حضور قوی تری در عرصه فضای مجازی داشته باشیم نیازمند ساز و کارهای جدید هستیم. چرا که فناوری‌های نو، چنین ابزارهایی را نیاز دارد. از همین رو باید ساختاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی ایجاد شود.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به نقش نهادهای فرهنگی و آموزشی در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: البته خوشبختانه حوزه علمیه ما در کنار بخش‌هایی آموزشی و فرهنگی از گذشته فعال بودند و محتواهای خوبی را هم تولید کرده‌اند. اما آن چه که در اینجا مهم به نظر می‌رسد وجود یک راهبرد جامع در این راستا است.

دکتر جلالی در پایان ابراز امیدواری کرد: اگر بتوانیم در چارچوب شورای عالی فضای مجازی این راهبرد را طراحی و تصویب کنیم، امیدواریم که بتوانیم سهم کشورمان را در تولید محتوای فضای مجازی از 3 درصد، دست کم به 15 درصد افزایش دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار