پس از برگزاری جلسه دوم مذاکرات انصارالله و دولت مستعفی یمن صورت گرفت؛

مخالفت رئیس هیئت دولت مستعفی یمن با برگزاری نشست مشترک با رئیس هیئت صنعا

جلسه دوم مذاکرات طرف‌های یمنی امروز شنبه در کویت برگزار شد و دو طرف درباره مسائل مربوط به اعتمادسازی متقابل گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری المسیره، جلسه دوم مذاکرات میان هیئت صنعاء و دولت مستعفی یمن ساعت 10 صبح امروز (شنبه) آغاز شد.

در این جلسه درباره مسائل مربوط به اعتمادسازی میان طرف ها که شامل تثبیت آتش بس، آزادی بازداشت شدگان و بازگشایی گذرگاه های امن است، بحث و گفتگو شد.

این جلسه با حضور نمایندگان جنبش انصارالله، حزب کنگره سراسری مردمی، هیئت دولت مستعفی یمن و نظارت اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن، برگزار شد.

همچنین کمیته ارتباط و هماهنگی نظامی یمن و کارشناسان نظامی سازمان ملل نیز در این نشست حضور داشتند تا حاضران را در جریان فعالیت های خود بگذارند.

مذاکرات میان طرف های یمنی در کویت روز جمعه آغاز شد و ولد الشیخ فضای مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.

در همین حال، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد: توقف جنگ به طور کامل اولویت تمامی مردم یمن و نمایندگان آن هاست.

همچنین شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد که اسماعیل ولد الشیخ احمد و هیئت ریاض از طریق اظهارات حاشیه ای خود تلاش می کنند تا عربستان را به عنوان کشوری ناظر و بی طرف در بحران یمن جلوه دهند.

برخی از مسئولان یمنی که در مذاکرات حضور داشته اند، اعلام کردند الشیخ احمد تلاش می کند تا عربستان را به عنوان یک کشور ناظر بر مذاکرات و مایل به برقراری صلح در یمن جلوه دهد.

این در حالی است که عربستان خود جنگ یمن را به راه انداخت؛ جنگی که هزاران قربانی به خود گرفته است. اخیرا آتش بس در یمن برای هموار کردن مسیر مذاکرات کویت برقرار شد.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که الشیخ احمد مذاکرات جداگانه ای را با رئیس هیئت دولت مستعفی و رئیس هیئت صنعاء برگزار می کند.

به گفته خبرنگار اسکای نیوز رئیس هیئت دولت مستعفی یمن با برگزاری نشست مشترک با رئیس هیئت صنعاء مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار