در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهرداری مجوزی برای ورود به کارواش دریا نداشته است

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مجوز لازم و دستور قضایی و انتظامی را نسبت به ورود به ملک کارواش دریا برای پیگیری مطالبه خود نداشته است.

محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گزارشی در خصوص کارواش دریا و پرونده سعادت‌آباد اظهار داشت: رئیس شورا تکلیف کرده بود که کمیسیون نظارت حقوقی در خصوص این حادثه یک گزارش کامل تهیه و در اختیار  وی قرار دهد.

وی با تاکید بر این‌که سه گروه کارشناسی این اتفاق را از جهات مختلف بررسی و گزارشی در مورد آن تهیه کردند، افزود: این گزارش در دو بخش یکی ادعا و مالکیت زمین و حق بهره‌برداری از زمین کنار مسجد که مربوط به کارواش دریاست مطرح شده و هم‌اکنون نیز این موضوع در حال بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بر اساس مستندات، مباحث حقوقی، شرایط واگذاری و دستوراتی که مقام مسئول وقت ارائه کرده بود بررسی‌ها تمام نشده و هم‌اکنون نیز مراجع قضایی در حال پیگیری این موضوع هستند.

پیرهادی با تاکید براین‌که اصل موضوع گزارش در خصوص درگیری و نزاع شهرداری تهران در بحث پیگیری مطالبه و ادعای برای مالکیت زمین بوده است، گفت: در خصوص این امر حادثه‌ای رخ داد که رسانه‌‌ها نیز به آن پرداختند.

وی ادامه داد: به همین منظور در چند صفحه گزارشی در خصوص کلیات این حادثه تهیه و آن را به رئیس شورای اسلامی شهر تهران ارائه کردیم.

‍‍ رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با توجه به این‌که شهرداری تهران مجوز لازم و دستور قضایی و انتظامی را نسبت به ورود به ملک کارواش دریا برای پیگیری مطالبه خود نداشته است، تصریح کرد: در اصل موضوع و پیگیری گزارشات مشخص شد  که شهرداری تهران غیرقانونی به کارواش دریا وارد شده‌ است.

پیرهادی با بیان این‌که عملکرد نیروهای شهرداری تهران وجاهت قانونی نداشته است، تاکید کرد: شهرداری تهران در خصوص حادثه کارواش دریا مقصر شناخته شده چرا که باید رویه قضایی و حقوقی را با توجه به مقررات در نظر می‌گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید برای اخذ مطالبه خود با پشتیبانی دستگاه‌های انتظامی و قضایی ادعای خود را پیگیری می‌کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که با مصاحبه با افراد مختلف از جمله عوامل شهرداری، دستگاه‌های نظارتی داخل شهرداری، کارشناسان کمیسیون نظارت و حقوقی، مسئولان عالی قضایی و کارگران و کارمندان و کارگران کارواش دریا و شبکه محیطی به اصل موضوع نزاع و درگیری پی بردیم، یادآور شد: درگیری کارگران شهرداری وجاهت قانونی و حقوقی نداشته است.

پیرهادی به گزارش ارسال شده از سوی سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به آقای چمران رئیس شورا اشاره کرد و گفت: از این مرحله به بعد نتیجه نهایی توسط رئیس شورا اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: رئیس شورا با هماهنگی که با اعضای شورا انجام و با اشاره به تدابیر خود نتیجه را به شهرداری تهران ارجاع خواهد کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که شهرداری تهران باید با عوامل خاطی برخوردهای لازم را انجام دهد، گفت: برخی از افراد کارواش دریا به دستگاه قضایی شکایت کردند و به همین منظور ما به عنوان ناظر اصلی از شهرداری تهران درخواست داریم که عوامل خاطی برخورد و تمهیدات لازم را درخصوص جلوگیری و پیشگیری از چنین حوادثی از سوی شهرداری تهران انجام دهد.

پیرهادی با بیان این‌که اطلاعاتی در خصوص اخراج کارمندان متخلف شهرداری تهران ندارم، تصریح کرد: این که شهرداری بر اساس آیین‌نامه تخلفاتی خود موضوع رسیدگی به موضوع کارواش در یا را زودتر انجام داده کار درستی بوده اما ما از شهرداری نتیجه اقدامات را مطالبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار