شوهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس در جهت احقاق حقوق ملت ایران حامی دولت باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس گفت: مجلس در جهت احقاق حقوق ملت ایران حامی دولت باشد.

مجلس در جهت احقاق حقوق ملت ایران حامی دولت باشداحمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصادره اموال ایران توسط آمریکا پس از برجام، اظهار داشت: این موضوع هم برای دولت به خصوص برای وزارت خارجه و همچنین برای مجلس از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا هر سه باید برای پیگیری این موضوع وارد عمل شوند زیرارقم بزرگی از دارایی‌های ملت ایران به یغما برده شده است.

وی ادامه داد: پس از برجام هیچ کس توقع نداشت این اتفاق بیفتد، آمریکایی‌ها مجددا رویه قبل از برجام را پیش گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: این اتفاق توسط دادگاههای آمریکایی رخ داده است به طوری که حتی دولت آمریکا هم قدرت ایستادن جلوی اقدام آنها را ندارد. در داخل کشور مقامات باید موضع گیری‌های صریح و شفافی داشته باشند.

شوهانی گفت: ظریف در دیدارهای خود با اروپایی‌ها و آمریکایی ها باید به این بحث وارد شده و جلوی آن را بگیرد.

وی در مورد وظیفه مجلس در این راستا تصریح کرد: مجلس باید با ورود به این مسئله از دولت حمایت کند زیرا قطعا موضع دولت هم انفعال در این رابطه نیست و مسئولین دولتی در حال پیگیری کردن این موضوع هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در حال حاضر مجلس در تعطیلات است اما پس از آن این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد و شاید هم پیگیر آن شویم که وزیر امور خارجه به کمیسیون بیاید و توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه کند.

شوهانی خاطر نشان کرد: ما به وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده اطمینان داریم که آنها نیز پیگیر منافع ملت ایران هستند، اما مجلس با فعالیتهای خود باید به روند این پیگیری ها سرعت بیشتری بخشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، برجام ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار