باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وعده 20 هزار تومانی وزیر كار پس از دو ماه محقق می شود؟

وعده ی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای دریافت موافقت افزایش حق مسكن كارگران از هیئت دولت تاكنون محقق نشده است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كارگران،بازنشستگان از جمله افرادی هستند كه وقتی در همایش ها و افتتاحیه های مسئولان كشور شركت می كنیم از آن ها به عنوان فداكار ترین و زحمت كشان جامعه سخن به میان آورده می شود اما زمان عمل به اظهارات این مسئولان كه فرا می رسد تنها افرادی كه توجهی به حق و حقوقشان نمی شود همین دو قشر آسیب پذیر در جامعه است.

 كارگرانی كه سه هفته مانده به آغاز سال نو با افزایش 14 درصدی حقوق 95 خود مواجه شدند در صورتی كه براساس قول وقرارهای داده شده قرار بود بیش از این میزان افزایش پیدا كند.

پس از این افزایش و وجود كم و كاستی های دیگر در بخشنامه وزیر كار عدم وجود افزایش حق مسكن شوك دیگری برای افرادی بود كه به نوعی چرخ اقتصاد كشور با آن ها مرتبط است.

چندی پس از ارسال بخشنامه ، علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه امور اجتماعی قول داد كه تایید افزایش حق مسكن كارگران را  تا قبل از روز كارگر از هیئت دولت دریافت و معوقه آن به حساب كارگران واریز شود.

اما امروز با گذشت زمان بسیاری از قول وزیر و تنها چند روز مانده به روز كارگر این امر محقق نشده و گویا به فراموشی سپرده شده است.

افزایش 20 هزار تومانی در جلسه شورای عالی كار سال 93-94 مطرح  شد اما اجرایی نشد و در حال حاضر این میزان محدود برای سال95 نیز گویا قرار نیست محقق شود.

*چرا افزایش حق مسكن در جلسه شورای عالی كار سال94 تصویب نشد؟

 بر اساس قانون کار، حق مسکن کارگران تنها مزایای مزدی است که پس از تصویب در شورای عالی کار باید به تایید هیئت وزیران نیز برسد كه با توجه به قول وزیر قرار بود كه خود تایید هیئت دولت را دریافت كند اما آیا عدم دریافت تایید وزیر كار خود به نوعی حمایت از كارفرمایان نیست؟

كارفرمایانی كه با نمایندگان دولت در جلسه شورای عالی كار 6 تن از اعضای این جلسات را تشكیل می دهند و قطعا هماهنگی بیشتری میان آن ها وجود دارد و درخواست های نمایندگان كارگر كه 3 نفر هستند راه به جایی نمی برد.

اما خوشبختانه در جلسات كارفرمایان نیز تا حدودی با كارگران همگام شده و با افزایش 20 هزار تومانی حق مسكن كارگران موافقت كرده و اكنون اجرایی شدن این افزایش تنها در انتظار دریافت تایید آن توسط وزیر رفاه از هیئت دولت است.

آیا وزیر تعاون می تواند موافقت هیئت دولت را در این باره كسب كند؟آیا این وعده نیز مانند سایر اظهارات مسئولان تنها روی كاغذ باقی نمی ماند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار