همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور وزیر بهداشت/روند نگران کننده شیوع دیابت در کشور

صبح امروز (جمعه) همزمان با سومین روز از هفته سلامت با برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی وزیر بهداشت، برنامه فرهنگ سازی برای افزایش تحرک و ورزش برای غلبه بر دیابت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی وزیر بهداشت که صبح امروز (جمعه) همزمان با سومین روز از هفته سلامت در باغ ملی  تهران برگزار شد.حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی شهرداری تهران ضمن تبریک ولادت با سعادت امیر المومنین گفت: از برنامه های شهرداری در حوزه سلامت، تامین سلامت اجتماعی توسط سراهای محله و مجموعه هایی که در اختیار شهرداری هستند و برنامه هایی برای کنترل خشم و تبعات اعتیاد در جامعه است.

مسئولان باید به گفته های خود اهتمام ورزند

 وی در خصوص دومین برنامه ای که شهرداری برای تامین سلامت در جامعه دارد، گفت: شهرداری تهران برای بالا بردن سطح نشاط در جامعه تلاش می کند تا نشاط روحی ، روانی و جسمی را برای مردم تامین کند.

امرودی افزود: سومین موضوع سلامت با توجه به حضور مردم با ادیان مختلف در شهر تهران، سلامت معنوی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: همه مدارس دبیرستان های دخترانه از نظر تجهیزات ورزشی مجهز شده اند و امسال هیچ مدرسه ای با مشکل کمبود تجهیزات ورزشی مواجه نیست.

وی با بیان اینکه حساس کردن مردم به سلامت از برنامه های مشترک شهرداری و وزارت بهداشت است، عنوان کرد: شهرداری تهران در 354 محله، یک خانه سلامت و در هر خانه سلامت 10 کانون و در هر کانون 10 هزار عضو دارد که با کمک آنها در جهت ارتقای سلامت جامعه گام بر می دارد. 

400میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند
همچنین در این مراسم سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در همه کشورهای جهان مسئولان کشوری ورزش می کنند و با دوچرخه به محل کار می روند گفت: ولی در ایران اگر مردم با این صحنه مواجه شوند به دلیل نبود فرهنگ سازی لازم به این فکر می کنند که پس چه زمانی کار می کنند.

وی افزود: اکنون 400میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند که در کشور ما نیز طی 4 دهه گذشته شیوع این بیماری 4 برابر شده است.

وزیر بهداشت به آمار مبتلایان به دیابت اشاره کرد و گفت: 5میلیون بیمار مبتلا به دیابت در کشور زندگی می کنند که از این تعداد 90 در صد به دیابت نوع دوم مبتلا هستند که علت آن زندگی آپارتمان نشینی، کم تحرکی و تغذیه نا مناسب و پر خوری است .

هاشمی تاکید کرد: اگر دستورات اسلام را اجرا کنیم، همه چیز حل خواهد شد؛ چرا که یکی از دستورات اسلام این است که قبل از سیر شدن دست از خوردن بکشیم که این کار موجب کاهش وزن و در نتیجه کنترل دیابت، کاهش فشار و چربی خون و سکته می شود.

وی یادآوری کرد: همانطور که می دانید 50 در صد مرگ و میر در کشور در اثر سکته است که 35 در صد سکته قلبی و 15درصد سکته مغزی را شامل می شود.

مسئولان باید به گفته های خود اهتمام ورزند
در حاشیه این مراسم سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص هدف از برگزاری همایش پیاده روی گفت: مسئولان باید به آنچه بیان می کنند، اهتمام داشته باشند؛ بنابراین ما برای تشویق مردم به داشتن تحرک بیشتر و کنترل بیماری ها از جمله دیابت در کشور برنامه همایش پیاده روی را به صورت نمادین اجرا کردیم.

مسئولان باید به گفته های خود اهتمام ورزند

وی افزود:ورزش موجب نشاط و شادی روحی و جسمی، کاهش بار بیماری و در نتیجه جامعه سالم می شود که به دنبال آن عقل سالم در بدن سالم داریم.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت تعرفه ها بیان کرد: طبق قانون تعرفه ها باید تا قبل از شروع سال مشخص می شد اما این اتفاق نیافتاده است که شورای عالی بیمه باید هرچه سریع تر نتایج را مشخص کند.


مسئولان باید به گفته های خود اهتمام ورزند

 بار بیماری در کشور با ورزش کاهش می یابد
علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر ورزش در کاهش بار بیماری در کشور گفت: ورزش و تحرک عامل موثر در کاهش بیماری ها، افزایش طول عمر و سلامتی است.
 
وی افزود: باید پیاده روی به گونه ای باشد که ضربان قلب برای افراد مبتدی تا 65 درصد و حرفه ای تا85 درصد افزایش پیدا کند.

سیاری تاکید کرد: بالا رفتن ضربان قلب باعث کاهش تجمع چربی در بدن، آرتروز و افسردگی می شود؛ بنابراین امروز با اجرای برنامه پیاده روی به صورت نمادین می خواهیم ورزش را در کشور فرهنگ سازی کنیم.

مسئولان باید به گفته های خود اهتمام ورزند

 11.5 درصد مردم به دیابت مبتلا هستند
سید محمد هادی ایازی قایم مقام وزیر در امور خیریه و سازمان های مردم نهاد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت در گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه 11.5درصد از مردم کشور به دیابت مبتلا هستند، گفت: 5.5میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند که برای ممانعت از افزایش این تعداد ورزش و تحرک که عامل موثر در کنترل بیماری دیابت است باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی افزود: امروز حرکتی نمادین برای تشویق مردم و مسئولان به ورزش و تحرک بیشتر را اجرا می کنیم.

 ایازی گفت: امیدواریم که با اجرای این برنامه جرقه ای برای فرهنگ سازی در جامعه و توجه بیشتر مردم به سلامت ، تغذیه و ورزش زده شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار