سنندج؛

كردستان قطب توليد طلای كشور خواهد شد

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان گفت: علاوه بر طلای ساريگونی و طلای سقز، مطالعات جديدی براي دستيابی به منابع طلای بيشتر در دست اقدام است که پیش بینی می شود این استان قطب تولید طلای كشور خواهدشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،محمد دره وزمي در ديدار با مديرعامل و مديركارخانه شركت معدني طلای زركوه گفت: با مطالعات جديد و در دست اقدام، علاوه بر طلای ساريگونی و طلای سقز، اميدها برای دستيابی به منابع طلای بيشتر در سطح استان قوت گرفته است و اميدواريم كردستان قطب طلای كشور شود.

وی افزود:با توليد شمش استاندارد و خالص سازی طلا و ايجاد صنايع پايين دستی در كردستان می توان زمینه ايجاد اشتغال و سرمايه گذاری بيشتر در استان رافراهم کرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان با تاکید بر بهره برداری اصولی و منطبق با آخرين استانداردهای زيست محيطی از معادن طلا گفت: بهره گيري از دانش روز و توجه به هشدارهای منابع طبيعی و محيط زيست تاثيرات مخرب بهره برداری از معادن را كاهش مي دهد.

وی با اشاره به بهره گيري از دانش روز و توجه به هشدارهاي منابع طبيعي و محيط زيست درکاهش تاثيرات مخرب بهره برداري از معادن افزود: اشتباهات احتمالي حين استخراج تا استحصال شمش طلا نباید ناديده گرفته شود تا محيط زيست دچار مخاطره نگردد.

مديرعامل شركت معدني طلاي زركوه نيز در اين نشست گفت: تا پايان سال 94 حدود 17 هزار متر طول حفاري طلا و بيش از 483 كيلوگرم طلا از عيار كنسنگ هاي اين معدن توليد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطب ، تولید ، طلا ، منابع ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.