استقلال بخش بین‌الملل جشنواره اتفاق خوبی است/ احتمال اکران «نفس» در پاییز

استقلال بخش بین‌الملل از ملی موجب توجه و تمرکز به بخش بازار فیلم و بخش جهانی می‌شود.

نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به استقلال بخش بین‌الملل جشنواره فجر از بخش ملی گفت: این اتفاق خوبی است که در این دو سال بخش ملی و بین‌الملل از هم مستقل شده‌اند. این اتفاق موجب توجه و تمرکز بیشتر روی بازار فیلم و بخش جهانی می‌شود.

وی افزود: فیلمسازان می‌توانند با حضور در غرفه‌های بازار فیلم آثارشان را به فروش برسانند و با فیلمسازان و سینماگران خارجی تعامل و تبادل داشته باشند.

آبیار با اشاره به حضور و نمایش فیلم «نفس» در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار داشت: من از نگاه یک کودک به برهه‌ای از تاریخ ایران نگاه و توجه کردم. یک فضای زندگی در این فیلم جاری است و پر از جزئیاتی است که من همیشه در فیلم‌هایم دارم‌. ضمن اینکه با دو کار قبلی من متفاوت است و احتمال دارد کارهای آینده من نیز با این اثر تفاوت داشته باشد. برای من محتوا و مضمون تعیین‌کننده است و فیلم‌های من فرم خاص خود را دارد.

کارگردان «شیار ۱۴۳» در پایان بیان کرد: زمان خاصی را برای اکران «نفس» در نظر ندارم اما احتمال دارد یا اواخر تابستان یا اوایل پاییز نمایش داده شود. ضمن اینکه دو ایده برای فیلمنامه در نظر دارم که امیدوارم نهایی شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار