همدان؛

قرار گرفتن بیش از 320 هزار نفر در همدان زیر پوشش طرح پیشگیری از اعتیاد

بیش از 321 هزار و 996 نفر پارسال در همدان زیر پوشش طرح اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار قرار گرفتن بیش از 320 هزار نفر در همدان زیر پوشش طرح پیشگیری از اعتیادگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت:این شمار شامل ، 59 مهد کودک با 6 هزار و 350 نفر، 12 محیط دانشگاهی با ‌هزار و 960 نفر، 6 محیط نظامی با 6 هزار و 230 نفر و 71 محیط غیر نظامی (اداری، دولتی و خصوصی) با 57 هزار و 413 نفر زیر پوشش برنامه اجتماع‌محور در این استان قرار گرفته‌اند.

اکبر سوری با اشاره به اینکه برنامه طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد از سال 1381 در کل کشور در حال اجراست افزود: این طرح در فرآیند مداخله شامل نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اقدام و اجرا توسط خود مردم و با تسهیل‌گری کارشناسان بهزیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و همکاران بخش غیر دولتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد : با اشاره به اینکه برنامه اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد پارسال 337 محیط را در استان زیر پوشش قرار داده است گفت : 97 محیط شهری با 127 هزار و 928 نفر و 92 محیط روستایی با 122 هزار و 115 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه توانمندسازی جامعه محلی در راستای اقتدار افزایی است.

اکبر سوری اساس اجرای برنامه را مبتنی بر نیازسنجی محیطی و مشارکت مردم دانست و گفت: باید در برخی از محیط‌ها نیاز آموزشی و در بعضی محیط‌های دیگر مباحثی چون اقدامات فرهنگی بر اساس اقتضای شرایط آن محیط در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار