سنندج؛

بهره مندی بیش از 7 درصد جمعیت کردستان از خدمات بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان کردستان ازبهره مندی بیش از 7 درصد از جمعیت این استان به صورت رایگان ازخدمات این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،قریشی درنشست خبری امروزکه با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته سلامت در محل ساختمان بهزیستی استان برگزار شد،گفت: در حال حاضر بیش از 99هزار نفر که 7 درصد از جمعیت این استان را شامل میشود از خدمات متنوع بهزیستی کردستان به صورت رایگان در بخش های مختلف بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه 11هزار 400نفر در مهد های کودک استان مشغول به فعالیت هستند افزود: از این تعداد 110مرکز شهری 240 مرکز روستایی 7مرکز حاشیه شهر وجود دارد که طرح بهبود تغذیه به این مهدهای کوک به صورت یارانه تعلق می گیرد.

قریشی درادامه با اشا ره به اینکه بهزیستی استان چندین دوره به دلیل عملکرد خوب به صورت پایلوت انتخاب شده است، افزود:یکی دیگر ازبرنامه های پایلوت دراستان طرح مناسب سازی روستایی با اعتباری بالغ بر3 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به سایرفعالیتها وخدمات اداره کل بهزیستی استان کردستان افزود: درحوزه های طلاق، آسیب های اجتماعی وهمچنین کودکان کاروزنان بی سرپرست نیز خدمات مختلفی را به جامعه هدف خودارائه می کند.

قریش با اشاره به اینکه مرکز اورژانس خدمات استان کردستان در دوشیفت صبح وبعدازظهر درقالب 4 اکیپ مشغول فعالیت هستند،گفت: این مرکزبه منظور کاهش طلاق ومعظلات اجتماعی باسامانه 123 در قالب دو اکیب سیار ودو اکیب ثابت خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: ازمجموع صد درصد پرونده های طلاق در این استان 34 درصد آن منجربه سازش شده است که این رقم در استان به نوبه خود رکورد به حساب می آید.

مدیر کل بهزیستی کردستان درپایان از همه ادارات و سازمان های دولتی استان به ویژه شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست که با جدیت هر چه تمامتر موضوع مناسب سازی معابر عمومی و حتی ساختمان ادارات و سازمان های دولتی را دنبال کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.