این روزها را در تقویم سلامت خود علامت گذاری کنید

نام گذاری برخی روزهای سال به نام روز یک بیماری بهانه ای است تا در آن روز به بیماری فکر کنیم و اقدامات ایمنی و پیشگیرانه را برای کنترل و درمان بیماری مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهداشت جهانی لیست مناسبت های جهانی بهداشتی و روزهای متعلق به آنها را در سال 2016 به تازگی منتشر کرده است.

گفتنی است، از جمله این مناسبت ها روز جهانی بیماری سل در تاریخ 24 ماه مارس، روز جهانی بهداشت که به تازگی گذشت به تاریخ 7 ماه آوریل، روز جهانی بیماری مالاریا به تاریخ 25 آوریل، روز جهانی دخانیات به تاریخ 13 ماه می، روز جهانی اهدای خون به تاریخ 14 ماه ژوئن، روز جهانی هپاتیت به تاریخ 28 ماه جولای و روز جهانی ایدز به تاریخ 1 ماه دسامبر هر سال است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اهم وظایف خود را در آموزش دانش آموزان و کودکان در نسل های آتی می دانند تا آنها بتوانند دوران کودکی و بزرگسالی سالمی را پشت سر بگذارند.

این امر بویژه در کشورهای در حال توسعه و عقب مانده اهمیت فراوانی دارد.

متخصصان سازمان بهداشت جهانی به مردم و کشورهای مختلف توصیه می کنند با اهمیت دادن به این بیماری ها و درج آنها در تقویم و برگزاری مراسم در این روزها به آگاه سازی و مبارزه با بیماری ها بپردازند و بویژه اقدامات خود مراقبتی را انجام دهند.

اهمیت این روزها که در تقویم سازمان بهداشت جهانی به ثبت رسیده است در خصوص آگاهسازی مردم در سراسر دنیا و بالا بردن سطح دانش در خصوص بیماری های مختلف، راه های مراقبت، پیشگیری، کنترل و بهبود است.

در طول سالهای اخیر در کنار نام گذاری روزهای مذکور برای آگاه سازی در خصوص بیماری ها، دسته جدیدی از بیماری ها نیز مورد اهمیت قرار گرفته اند و سازمان بهداشت جهانی توجه ویژه ای به آنها دارد که از آن جمله می توان بیماری آلزایمر را نام برد.

 منبع: سایت سازمان بهداشت جهانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار